Geplaatst op 7-7-2010 om 02:10
Ik heb al weer anderhalf jaar geleden de Mensatest in Utrecht gedaan en heb die gehaald. Bij mij viel er wél echt een last van m'n schouders ("als ik niet hb ben, wat ben ik dán? wat verklaart dan dat 'anders-zijn'-gevoel enz."

. Het is een soort bevestiging en ik kan het in voorkomende gevallen nu ook beter uitleggen aan mensen, waarom ik bepaalde dingen heel erg vind, waarom ik snel verveeld raak enz.. Het klinkt heel stom, maar de uitslag was voor mij wel het laatste 'bewijs': heb het voor mezelf namelijk heel lang ontkent (ik was ook nooit eerder getest en dit was een vrij goedkope en praktische optie) en nu kon ik er ook niet meer omheen :p. Ben vorig jaar ook bij een iequjongerenmeeting geweest en dat bevestigde mijn vermoedens alleen maar. Half jaar daarna heb ik dus, ook vanwege voortdurende verveling en nog steeds hoge cijfers op de universiteit, de Mensatest gedaan.
Na de uitslag ben ik zowat meteen lid geworden van Mensa en geen moment spijt van gehad. Ben vaak op jongerenweekenden, die ik heel leuk vind, en heb vanaf oktober 2010 mijn eigen taakje binnen een zogeheten BIG, kan ik dan m'n creativiteit in kwijt

. Het is daarnaast ook een enorme toegang tot andere hoogbegaafden of informatie daaromtrent. Vind het ook heel interessant me in hoogbegaafheid te verdiepen en er later hopelijk iets mee te doen in onderwijstermen.
Voor mensen die dus nooit een 'echte' test (dus niet de BNN-test :p) hebben gedaan en vermoeden hb te zijn, is de Mensatest zeker wel een aanrader, hoewel het alleen je performale iq deels in kaart brengt (maar dat was voor mij niet ernstig, omdat mijn verbale iq voor mijzelf al genoeg bewezen hoog was vanwege talenten op dat gebied).
Beetje een volledig, ontopic antwoord?
Groetjes,
Sander.