Geplaatst op 9-2-2010 om 20:52
hey,
ik ken je gevoel, dat is heel vervelend. het is inderdaad ontzettend belangrijk dat je begrip krijgt van anderen en het is ook waar dat mensen die niet hoogbegaafd zijn dat niet meteen gaan kunnen geven. ik heb ook zo'n vrienden waarover ik daar wil mee babbelen, maar ze kunnen dat gewoon niet vatten. en ergens is dat belangrijk voor jezelf. maar dat neemt niet weg dat je nog steeds dat begrip nodig hebt en die bevestiging.
ik wil wel even dieper in gaan op de bevestiging. je hebt deze in feite niet nodig. alleen maar als je de ontkenning hebt gehad dat je hoogbegaafd bent. er zijn andere hoogbegaafden die het normaal vinden dat ze hoogbegaafd zijn en er gewoon direct mee kunnen leven. dat is omdat ze van in het begin (van kleins af aan in het algemeen) zo ook aanvaard zijn. ik kan dit verschil duidelijk merken omdat ik zelf in mijn jeugd heel veel ontkenning kreeg vanwege mijn familie, en toen ik later ontdekte dat ik hoogbegaafd was, was ik hopeloos op zoek naar bevestiging. maar jah die kreeg ik niet. ik voelde me toen ook ineens heel depressief, omdat ik zo het gevoel had dat niemand me begreep en niemand me ging begrijpen. maar dat was eigenlijk overdreven, er zijn nog veel meer hoogbegaafden, alleen zijn ze wel vrij moeilijk te vinden om eerlijk te zijn. ik heb toen een heel goede oplossing gevonden en dat is uzelf begrijpen. en dat doe je door te schrijven. echt ik ben nooit een schrijver geweest, en het is wel ferm dat ik dit nu allemaal zeg op dit forum

maar ik bedoel dus schrijven voor je zelf he, om even duidelijk te zijn. aangezien je niet direct iemand vind om over je hoogbegaafdheid te kunnen spreken, kan je dit gewoon ergens neerschrijven. ik doe dit gewoon in een word-document, een soort van dagboekje, waar ik mijn gevoelens in neerzet en ook vooral mijn (filosofische gedachten).
ondertussen ben ik stap voor stap op zoek naar andere hoogbegaafden, waar ik gewoon eens mee kan babbelen op hetzelfde niveau. en dat zorgt voor bevestiging van mijn intellect en voor begrip van wat ik denk/voel. het is niet altijd makkelijk, maar uiteindelijk ben je hoogebegaafd he, dwz je bezit veel gaves

je kan er echt heel veel mee doen, zolang je er maar mee omkan.
khoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is en als je vragen hebt, shoot!