Geplaatst op 13-1-2010 om 21:17
Quote van MightyFish:
Quote van Xiu:
Quote van waxyen:
ik kan eigenlijk niet geloven dat iemand complete vrijheid heeft. er zijn altijd wel verplichtingen of afspraken waaraan je je moet houden en dus niet helemaal vrij bent.
volledige vrijheid bestaat totdat er een botsing plaatsvindt met andermans vrijheid.
ik ga met xiu akkoord. hoewel we met 7 miljard zijn. het is moeilijk om volledige vrijheid te realiseren uiteindelijk. maar wel mogelijk
@MightyFish:
Je hebt zelf in de hand of jij deel wilt nemen aan die afspraken. Iedereen doet het, dat ben ik met je eens. Naar mijn mening omdat men bang is dat iets nieuws, iets anders in de samenleving/groep niet geaccepteerd wordt.
@Xiu en waxyen
Ik ben het hier niet mee eens. Een mens kan vrij zijn in bijna alle zaken. Je kan zelfs vrij zijn van behoeften zoals ademen, eten en drinken. Er zit een consequentie aan die keuze, maar je KUNT de keuze wel maken.
Er is echter één ding waar men niet vrij van kan zijn. Namelijk de keuze. Je moet keuzes maken, daar kom je niet onderuit.
Voor een uitgebreidere versie (en uitleg) van mijn mening verwijs ik jullie naar het topic: Heeft de mens een vrije wil?