Geplaatst op 6-10-2009 om 14:55
Ben in de snelheid geen onderwerpen tegengekomen over marketing, commercie etc. terwijl ik waarschijnlijk niet de enigste ben welke een interesse heeft voor die wereld. Waar ik benieuwd naar ben:
-Wie van jullie volgen een opleiding in een commerciele richting? Zo ja welke en hoe ervaar je deze?
-Wie van jullie is al langere tijd werkzaam in een marketing/verkoop/reclame functie en hoe ervaar je dit? Hoe beleef je het anderszijn?
-Mijn interesse gaat vooral uit naar marketingonderzoek. Waar ik benieuwd naar ben is op welke wijze jullie invulling geven aan een onderzoek zoals de gemiddelde onderzoeker dat niet doet. Wat maakt jullie wijze van onderzoek opzetten, uitvoeren en evalueren anders dan gemiddeld. Wat voor algemeen toepasbare theorien, denkwijzen of perspectieven hanteren jullie bij het onderzoeken welke anderen niet gebruiken. Een eenvoudig voorbeeld : veel medestudenten waarvan ik gedurende het afstuderen ook een onderzoek te zien kreeg maken gebruik van dualiteit: het is goed dat het bedrijf veel klanten heeft, het is goed dat de omzet 100000 euro hoger is. Iets wat vandaag slecht is kan morgen goed zijn. Het is een eenvoudig voorbeeld, maar hopelijk maakt deze het wat duidelijker.
Benieuwd naar jullie reacties