Geplaatst op 22-9-2009 om 20:05
@neminem: wel dat is het hem net, veel mensen denken dat filosofische gesprekken zever zijn en nergens op slaan. maar je moet wel beseffen dat alle nieuwe (onbekende) zaken nergens op slaan, tot als je ze doorhebt. en dat bedoel ik. ik praat, gewoon om te praten, en ook om te ontdekken. maar dat hoeft niet. praten geeft me al veel voldoening. ik kan over veel praten, met veel bewijzen. maar ik geraak gefrustreerd door de mensen hun reactie. echt. maar dat ligt wss aan HB. Ik heb altijd met mensen willen praten, over mijn ideeen en gevoelens. echter dat leek niet makkelijk. ik was er van overtuigd dat iedereen kan praten en iedereen streeft naar een hogere intelligentie, en vandaar dus ook wil praten. maar dat is dus niet zo, omdat ik buiten deze groep behoor. 'iedereen' is een groep mensen waarbij ik moeite heb om me verstaanbaar te maken. 'iedereen' heeft uiteindelijk geen zin in gesprekken die nergens op slaan.
ik vind filosoferen enorm boeiend, omdat dat intelligentie prikkelt. en niet iedereen heeft daar behoefte aan denk ik.
voor mij is HB ook vooral analyseren. alleen als je vanuit een slechte situatie komt, ga je veel negatief denken. ik denk dat ik er nu inzit. in iets heel negatief. maar puur omdat ik het gewoon ben. ik denk daarom ook dat ik negatief scoor op eq tests (of middelmatig), hoewel ik heel goed met mensen overweg kan. het is alleen de inspanning. na een tijd geraak ik mensen beu :S ik ben 'vriendschappen' een beetje beu, maar dat is mss negatief...
@knorretje: het is de eerste keer dat ik iemand zo hoor praten (schrijven

). iemand die ook denkt zoals ik. iemand die nadenken en filosoferen leuk kan vinden.
en ik denk echt wel dat er een verband staat. ik merk dat er veel mensen met een hoog iq, eigenlijk niet hoogbegaafd zijn, want ze hebben tal van problemen op gebied van relaties. ik ken iemand, en die jongen kan vanalles, alleen vriendschappen en familie en dergelijke lukt allemaal niet. en zo ken ik er nog een paar. nu als je hoogbegaafd bent wordt dat meestal bepaald aan de hand van je intelligentiequotient. ik vind dat heel fout. ik verklaar nader.
hoogintelligente mensen hebben een hoog iq. wat is dan de zin van te zeggen, hoog iq = hoogbegaafd. geen. tenzij je hoogbegaafd iets meer laat zijn dan hoogintelligent. het probleem bij hoogintelligent is, intelligentie omvat alle soorten van intelligentie. dus ook emotionele. ik zou IQ willen vervangen door LQ = logische quotient. zo krijg je een LQ en een EQ. logisch nadenken en emotioneel nadenken. twee compleet verschillende zaken (ok discussie over mogelijk, maar dat is dan voor een andere topic). mensen die hier zitten, hebben allemaal een iq test gedaan en zijn ongetwijfeld hoogintelligent. ik ook. ik denk dus effectief dat HB en eq gerelateerd zijn.
alleen het probleem is, logische intelligentie kan je zien onafhankelijk van je opvoeding, emotionele intelligentie niet. ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen...
groetjes