Geplaatst op 26-3-2009 om 21:53
Als je het toeval zou kunnen beheersen.. zou het geen toeval meer zijn, en zou het leven erg saai worden
Quote van Briantje:
het kan ook betekenen dat je afleiding zoekt en ontvlucht uit de werkelijkheid en daarom telkens uitwegen zoekt en als je dit niet kan vinden gewoon gaat nadenken over alles om niet over dingen hoeven na te denken wat .... bla bla bla
Ja, door excessief veel te denken kan je idd je werkelijke zorgen ook 'begraven' onder allerlei andere gedachten (zonder het door te hebben).
Alles op schrijven was een goede tip van maarten (free association writing), dit kan je ook op het spoor brengen van dingen die je eigenlijk voor jezelf verzwijgt, of dingen die je bezighouden. En ook al denk je: ''Ik kan het toch uitdenken in m'n hoofd!'', het opschrijven kan toch een hoop duidelijk maken, vooral als je er kritisch naar gaat kijken en probeert uit te schrijven hoe zo'n gedachte is ontstaan.
Ik heb er een tijd mee gedealed door heel vroeg te gaan slapen, maar laat ik dat maar niet aanraden want je wordt er duf en depressief van. Tijd voor jezelf reserveren om je gedachten op te schrijven, maar ook zorgen dat je iets te doen hebt is denk ik de beste combinatie. Je moet er tenslotte ook niet te lang in blijven hangen, anders ga je analyses heel ver doorvoeren en weet je uiteindelijk niet meer wat je moet denken en.. dat is verwarrend