Geplaatst op 9-1-2009 om 22:48
Hallo allemaal,
Ik zal mezelf maar eerst even voorstellen.
Ik heet Evelien, ben 18 jaar, en woon nu op kamers in R'dam. Ik ben vorig jaar geslaagd voor VWO, maar had me te laat aangemeld voor een aantal studies (ben nogal een twijfelaar) en voelde me nog niet echt ready voor een toelating aan het conservatorium, dus heb ik besloten om een jaar off te nemen, om me te orienteren op een studie en mn pianoskills flink op te schroeven.
Ik ben op deze site gekomen na flink googlen, om er daarna achter te komen dat het laatst geposte bericht nog uit 2008 dateert... Ahem, in ieder geval, er is altijd hoop.
I can't believe myself. Ik ben zo perfectionistisch dat ik dit stukje al tig keer opnieuw heb getypt, en vervolgens gewist! Dus ik gooi het nu maar gewoon uit: na een heel peloton van psychologen en psychiaters, en bijbehorende diagnoses, ben ik van PDD-NOS naar Asperger naar hoogdbegaafdheid gegaan. Natuurlijk ben ik blij met deze uiteindelijke diagnose, want met de diagnose van autisme heb ik heel lang in m'n maag gezeten. Ik voelde me ook niet echt thuis op de speciale school waar ik naartoe werd gestuurd, en waar tot overmaat van ramp nog geen eens een havo of vwo-afdeling was! Maar uiteindelijk ben ik op een ''normale'' school gekomen. Daarna heb ik lange tijd niks willen weten van ''anders zijn'', ik wilde vooral op gaan in de massa en normaal zijn. Maar, deal with it, ik bleef toch altijd een beetje anders. Zo kan ik me dood ergeren aan de onzin waar m'n meeste leeftijdsgenoten over praten, dat ze het stoer vinden om dronken te worden, etc. Ook kan ik me vreselijk druk maken over mensen in derde wereld landen, heb ik echt de neiging om bij het lezen van sommige artikelen het uit te schreeuwen. En heb ik een brein dat letterlijk nooit stopt met denken! Altijd ben ik met m'n gedachten ergens anders.
Zo... Beetje lang geworden he? Maar ik ga het niet wéér wissen! Nu nog ff wat leuke dingen: op dit moment ben ik dus enorm veel met muziek bezig, ik speel zelf piano, zou graag met klassiek piano naar conservatorium willen of compositie, maar ik speel ook graag coldplaydeuntjes en zou het liefst willen improviseren a la Brad Mehldau. Ik heb ook al 3,5 jaar zangles, maarre, niet omdat ik zo'n geweldige stem heb, maar omdat ik het leuk vind. Je moet er dus niet teveel van verwachten. Voor de rest houd ik heel erg van films, vooral vage films met niet chronologische tijdsvolgorde zoals Memento en politieke films (Frost/Nixon lijkt me heel goede film). En domme games, zoals Mario, Zelda, Pokemon... Al zit m'n Wii de laatste tijd vooral stof te verzamelen.
Ik hoop hier wat mede weird ducks in the bite te vinden, die graag wat meer diepzinnige gesprekken willen voeren dan what to wear, of die gewoon ervaringen willen uitwisselen. En natuurlijk muziek en filmfanaten! Nog bedankt, iedereen die de moeite heeft genomen m'n geblaat te lezen, and I hope to speak to you soon!
Groeten,
Evelien