Geplaatst op 17-7-2008 om 10:32
Hoi daar!
Ben een 21 jarige jongen welke sinds kort erachter is gekomen dat hij hb is.
In het leven geeft dit de welbekende uitdagingen (of anders genoteerd: positief benaderde problemen) binnen school, werk etc. Na het verwerkt te hebben (dat ik hb ben) kan ik niets anders doen dan positief denken.
De reden waarom mijn hb niet naar boven kwam tot na de middelbare school is omdat ik zowel dyslectische eigenschappen heb alsook sterk beelddenkend ben. Waarschijnlijk is die laatste eigenschap onderdeel van het dyslectisch zijn. Ik ken enkele hb'rs welke dyslectie hebben maar zij zijn niet zo sterk beelddenkend als mij.
Grappig voorbeeld van dyslexie hebben: laatst vertelde een vrouw dat ze was afgevallen: 1,6 kilo vertelde ze. Mijn hersenen verdraaide dit naar 6,1 kilo. De reactie was dan ook: ZOOOO dat doe je goed! Ze vond mijn reactie maar wat overdreven. Achteraf kan ik er wel om lachen, maar het is niet altijd voordelig!
Vreemd genoeg kan ik wel (grotendeels) gewoon schrijven… maar lezen totaal niet; uiteindelijk vervormen beelden tijdens het lezen tot surrealistische, symbolische figuren. Hierdoor ben ik heel traag (in lezen) en daarnaast slecht in talen.
Een uitdaging is het voor mij om hben te vinden welke muziek maken. Speel electrische gitaar en heb twee jaar in een band gezeten. Met de bandleden van de band had ik niet bepaald een klik (ben uit die band gestapt). Gebruik heel wat muzikantenbanken maar die werken op verschillende manieren uiteindelijk niet (in mijn geval).
Enkele vragen aan jullie:
-Wat is jullie ervaring met beelddenken, dyslexie etc. Wat voor kansen heb jij (of een kennis) met die eigenschappen benut etc. etc.. Ben benieuwd wat jullie voor allerlei mogelijke ervaringen daarmee hebben.
-Voordat ik verder ga zoeken op het internet: Weet iemand nog een goed forum of een plek op het internet waar hb muzikanten (duidelijk te herkennen als hb) samenkomen?