Geplaatst op 5-5-2008 om 11:58
Bedankt voor jullie reacties!
Wat betreft het feit dat ik weinig affiniteit heb met leeftijdsgenoten; dat heb ik eigenlijk altijd al gehad. Mijn hele leven heb ik het idee dat mensen van mijn leeftijd emotioneel veel jonger zijn dan ikzelf. Als kind was ik op school bijv. ook tamelijk "docentgericht" , ik ging nou eenmaal gemakkelijker om met volwassenen. Nog altijd is dat zo, maar allang niet meer bij iedere volwassene; ze moeten toch een bepaald niveau hebben...
Dingen waar de gemiddelde 19-jarige zich mee bezig houdt (uitgaan, niet uikomen met studiefinanciering en dan net dat ene leuke blousje niet kunnen kopen) vind ik niet interresant. En als mensen me iets willen vertellen of uitleggen, dan is het mij na een paar woorden al duidelijk waar het over gaat. Daarom vind ik het op school ook erg lastig om in groepjes te werken. Ik maak liever individueel een werkstuk of presentatie; dan kan ik doorwerken in mijn eigen tempo.
Toch denk ik niet dat ik het prototype hoogbegaafde ben: het nerderige genie zonder sociale vaardigheden. Mensen komen altijd naast mij zitten in de bus en ze vragen ook altijd of ik mee uit ga, mee ga winkelen etc, maar mij brengt het heel weinig. Ik denk meer en dieper na over de dingen, en ik heb het idee dat de gemiddelde persoon mijn gedachtengangen niet kan volgen.
Kortgezegd vinden mijn leeftijdsgenoten het altijd erg leuk als ik ergens bij ben, maar ik heb zelf niet het idee ingevuld te worden, hoe aardig ze ook zijn. Ik kan wel "afdalen" naar hun niveau maar ze deelgenoot maken van mijn visies is erg lastig aangezien ze dat vaak niet begrijpen. ( ik hoop trouwens niet dat ik erg arrogant overkom, want zo is het niet bedoeld).
En wat betreft mijn hobby's: Ik hou erg van lezen, schrijven, psychologie, de Italiaanse taal en cultuur en reizen.