Geplaatst op 19-3-2008 om 10:34
Dit is ook een probleem waar ik last van heb.
Het is vaak enorm moeilijk om jezelf aan het werk te zetten en te houden.
Ik los het in ieder geval altijd op door alles wat af kan leiden uit te schakelen.
Dus geen rommel om je heen om op te ruimen, telefoon/computer (Dat laatste is in mijn geval nogal moeilijk

omdat mijn studie om dat ding draait....) uit, theepot binnen handbereik zodat je op die manier ook niet kan "soggen" enz enz enz.
Op die manier dwing je jezelf er echt toen om aan je werk te gaan.
Voor de mensen die van achtergrondmuziek houden. Radio is meestal geen goed alternatief. Tenminste als erop gepraat word niet. Arrow Jazz bijv of radio 4 kan je zo aanzetten.... maar dan moet je daar wel van houden.
Het blijft hoe dan ook wel beter als je gewoon niks aanzet....
Het is en blijft voor mij helaas ook gewoon een kwestie van dingen gewoon gaan doen en niet blijven zitten niksen....
Misschien dat een planning erbij kan helpen? Zoiets van vandaag doe ik dit en morgen doe ik dat. Zo blijf je iedere dag een beetje bezig en kan je niet alles de hele tijd opschuiven voor jezelf.
Het is het continue wisselen van activiteiten dat het het moeilijkst maakt. Dat doe je continu n de omgeving om je heen als je je af laat leiden. Maar dat doen veel mensen vaak ook op hun computerscherm terwijl ze een verslag maken. Word, een site open, msn aan, downloads op de achtergrond, muziek.
Die dingen kunnen op die manier echt alle concentratie van je opzuigen die je net in je studieomgeving gevonden denkt te hebben....
Naar mijn mening word dit vaak onderschat.....
Hopelijk kan je er iets mee,
Groetjes!