Geplaatst op 30-1-2008 om 18:41
Ook hier zit iemand die door een ongelukkige combinatie van Frans en Duits een niveau omlaag gevallen is.
Van het vwo naar de havo helaas. Ik heb om de een of andere ongelukkige reden gewoon een deuk voor talen en toen kwam ik op de havo overal doorheen zonder grote problemen op leergebied....
Het sociale gebied daarentegen is voor mij echt een enorm groot drama geweest en ook zeker een deel van de oorzaak dat ik toen terug gevallen ben.
Ik heb het nu dan wel via een propedeuse op het hbo voor elkaar dat ik zou kunnen gaan studeren aan de universiteit. Dat word voor mij dan wel flink hard werken aangezien 80% standaard gewoon faalt, maar ik ga dat toch proberen om maar eens te kijken of ik dat wel kan halen nu.
Verder weet ik nog niet waar het niveau op de universiteit precies ligt, maar ik heb nog een half jaar om dat te verkennen en te beslissen of dat wel voor mij is weggelegd en ik ben al blij zat dat ik die kans nu gekregen heb.
Verder denk ik ook dat je het niveau aan school niet echt aan een iq score gelijk kan trekken. Er zijn namelijk nog veel meer factoren (zoals afgeleid worden enz.) die dat toch onmogelijk kunnen maken.
En de nationale IQ test van bnn....
Daarop heb ik 137 weten te scoren. Dat zijn op die test drie fouten en over die drie fouten is er dus een verschil van 5 punten. Bijna een punt per vraag dus.
En achteraf sloeg ik mezelf voor mijn hoofd om twee stomme fouten die ik gemaakt had omdat ik daar te snel een antwoord op aan geklikt had.
Die test kan je dus niet echt heel veel uit concluderen, maar tegelijkertijd is het ook zo dat die test tegelijkertijd ook wel het één en ander over jezelf zegt.
Verder sluit ik me aan bij wat Tijmen zegt: "Daag jezelf eens uit"
Als dat namelijk niet is wat je zoekt is het waarschijnlijk ook zo dat je op het hbo niet goed uit de verf komt.