Geplaatst op 9-1-2008 om 18:11
Ik ga een aantal dingen op een rijtje zetten die ik uit je verhaal opmaak (hoeft niet waar te zijn, is alleen wat ik eruit haal).
Volgens mij ben je ongeduldig.
Dat lijkt me ook niet vreemd als je dingen erg snel oppikt. Dit betekent waarschijnlijk dat je een ander tempo aanhoudt dan de meeste mensen om je heen, waardoor je zo'n beetje het idee krijgt dat wat zij zeggen oud nieuws is, waardoor je alleen maar meer vooral met je zelf en je eigen wereld bezig bent.
Het zal ook wel weinig zin hebben om je op één ding te richten, want de uitdaging is er snel vanaf, en vervolgens interesseert het je niet zoveel meer. En zo raak je misschien ook wel geïrriteerd over je omgeving, die je niet genoeg uitdaging kan bieden. Als iemand je 'gek' noemt betekent dat in de eerste plaats dat die persoon je niet begrijpt, en meer niet. Het is niet zo dat er iets aan je niet 'klopt', maar ik geloof dat je dat zelf ook wel begrijpt. Als je omgeving je dan niet begrijpt, en je ook niet kan bieden waar je schijnbaar echt behoefte aan hebt, kan ik me voorstellen dat je dan wrijving krijgt, tot op zo'n hoogte dat jij gefrustreerd raakt en je afzet tegen je omgeving, en zij het ook niet meer weten en jij op een soort opvang komt voor erg moeilijke kinderen. Daar hebben ze echter ook geen speciaal programma voor zeer slimme kinderen, hun doel is meer maatschappelijk, om te zorgen dat moeilijke kinderen toch ook een plaats binnen de maatschappij weten te vinden (lijkt mij). Zij hebben dus ook niet zomaar een oplossing voor jou. Niet zozeer omdat jij, of zij iets fout doen, maar zij zijn gewoon niet bedoeld om jou uitdaging te geven.
Ik denk zelf dat een hele hoop problemen voor jou voortkomen uit dat je omgeving je niet de uitdaging kan geven waar jij behoefte aan hebt. Daar raak jij wellicht gefrustreerd van, waardoor je een hele stapel nieuwe problemen krijgt. Misschien heeft het zin voor je om iets op te zoeken waar je rust in vindt, en waar je rustig van wordt, al is het maar voor tien minuten op een dag, of zelfs op een week. De mensen om je heen bedoelen het ook niet slecht, al kan ik me voorstellen dat je behoefte hebt aan iemand met wie je gewoon op een (voor jou) normale manier kunt praten. Misschien is dat ook wel het beste 'recept' voor jou.