Geplaatst op 10-1-2008 om 17:49
het ging om buschauffeur

tja, als hij er gelukkig van wordt

- Ik kwam erachter dat ik hoogbegaafd was na een test op school die bij iedereen werd afgenomen om te kijken wie watvoor extra hulp nodig heeft.
- Ik begrijp dingen wat sneller, ookal is dat sinds de middelbare minder verschil met de rest van de klas, en ik let op andere dingen meestal. bijv.: niet op het haar van die ene jongen (ookal kan dat leuk zijn natuurlijk

) maar op hoe hij uit zijn ogen kijkt, niet of muziek een 'lekkere beat' heeft maar vooral wat wordt ermee bedoeld, niet: o, die is chagrijnig, maar: het lijkt of er iets ergs is gebeurd... ik weet niet precies, ik zoek altijd overal meteen alles achter wat er te zoeken valt

- nee totaal niet anders eigenlijk, door die paar mensen die t dan weten.
- hb zijn betekende eerst (dwz toen ik het net wist) het idee dat er wat op zijn plaats viel, nu eigenlijk niet zo veel meer... ben nogsteeds wie ik ben

- nee, heb een normaal sociaal leven, maar vooroordelen loop ik weleens tegenaan. Dat 'we' contactgestoord zouden zijn, nerds die alleen maar in boeken zitten, of dat je als je hoogbegaafd bent alles meteen zou moeten begrijpen en vooral hoge cijfers zou moeten halen voor alle vakken, en door al die onderzoeken naar hoogbegaafden krijg ik het idee dat men denkt dat hoogbegaafden meer gemeen hebben dan alleen een hoge intelligentie. Nu zal dat meer of minder wel zo zijn, maar volgens mij zijn twee willegkeurige hoogegaafden net zo verschillend als twee willekeurge niet-hb'ers.
- zie vorige vraag
- nuhhh begeleiding.. nee, wel deelgenomen aan een project binnen de school dat je onder de lessen wat anders mag doen, zelf iets op kan zetten, maar daar werd je heel vrij in gelaten.
- zal wel verschillend per persoon.. heb persoonlijk van beide genoemde dingen niet eht het dee dat het op me van toepassing is. eerder ergens daartussenin.
Bart, je mag de antwoorden helemaalgebruiken van mij, als je het idd maar anoniem houdt

Succes met het schrijven!! Kun je anders het artikel wat het geworden is hier op het forum zetten, ben erg beniewd wat het gaat worden