Geplaatst op 12-12-2007 om 23:03
Een paar films die ik erg goed vind en die uit verschillende richtingen komen zijn: Garden State, Hotaru no haka, Requiem for a dream, Amélie, Saw (alleen de eerste, de andere twee delen vind ik bagger), Spirited Away en Memento. Van de wat nieuwere films vond ik Little Miss Sunshine erg leuk en The science of sleep. Oh en "Control", de film over het leven van Ian Curtis, vond ik ook érg goed. Hmm.. ik heb het gevoel dat ik een belangrijke film over het hoofd gezien heb.
Voor de rest ben ik ook altijd wel in voor animatiefilms (Ice Age, Hoodwinked, Ratatouille, Shrek) en een film waar ik ontzettend om heb gelachen, hoewel het vrij vreemde humor is, is "Hotel Paradiso".
En series, ja. Stiekem vind ik dus veel tekenfilmseries ontzettend leuk, zoals Jacob Dubbel en de Fairly odd parents. Voor de rest ben ik eigenlijk niet zo goed in het volgen van series, hoewel het me met House toch aardig is gelukt.
Quote van "Plastic":
Buiten een aantal zeer bekende (doet niet onder voor kwaliteit) films als Pulp Fiction
Pulp Fiction viel me eigenlijk ongelofelijk tegen... ik had al gehoord dat je hem een paar keer moet kijken om hem te snappen, maar volgens mij ging dat meer om de verhaallijn en die begreep ik volgens mij wel. Maar is het de bedoeling dat je op het einde denkt: "Wauw, dit was gewoon echt ongelofelijke onzin"?
Of zit er ergens nog iets achter wat ik gemist heb? Neemt trouwens niet weg dat er leuke dialogen inzaten en de film wel bleef boeien, maar ik had er, op basis van wat mensen me hadden verteld, iets méér van verwacht.
Aan de andere kant is het ook een kunst de film zó in elkaar te zetten dat er de hele tijd meer wordt verwacht, wat dan uiteindelijk niet komt. Zit daar de sterkheid in?