Geplaatst op 16-3-2004 om 13:37
Beste Tessa,
Voor het ontmoeten van mensen die zich bezig houden met de vraag 'wie ben ik?' ben je hier op de goede plaats denk ik. Ik ben daar althans zei het niet altijd dan toch vaak mee bezig. Op zo een manier dat je gewoon er niet goed van wordt en veels te diep gaat in het analyseren van situaties en gevoelens. Als ik merk dat ik daar weer eens mee bezig ben, dan begin ik gewoon met schrijven. en als ik niet weet wat ik zou moeten schrijven, dan schrijf ik gewoon iets wat ik wel eens mee zou willen maken en dan komt het uiteindelijk toch wel terecht bij wie je bent en wat je wilt.
We hadden al eerder een discussie over of je moet laten testen of je hoogbegaafd bent of niet, daar zijn zoveel meningen over als mensen, maar de eindconclusie was zo'n beetje dat als jij je daar goed bij zou voelen, dat je dat zou kunnen doen, je laten testen.
Aan de andere kant, als je weet wie je bent, maakt het niet uit welk labeltje je hebt, maar ja, als je niet weet wie je bent, zoals ik in de tijd dat ik getest ben, dan kan het helpen, of niet.
Mij heeft het geholpen. Alhoewel ik wellicht enorm arrogant ben geworden daardoor. wie weet. Maar ik heb een stuk meer vertrouwen in mezelf, laat niet meer direct over me heen lopen, pas na tien seconde

en ben meer gefocused op mijn ontwikkeling, aangezien ik nu weet dta ik iets kan doen, moet ik het ook doen, van mezelf. Maar dat is natuurlijk mijn presoonlijke mening.
Ik denk in ieder geval dt je hier bij iequ.nl goed zit, want als je hier gewoon jezelf bent, dan zul je zien dat je er wel of niet tussen past, maar volgens mij pas je wel tussen dit bijelkaar geraapt hoopje mensen. Ik weet neit hoe oud je bent, maar het helpt mij ook wel eens dat je in sommige periodes van je leven je ook af MAG vragen wie je bent en wat je doel in het leven is. Je bent niet slecht omdat je je dat afvraagt, of omdat je alle dingen die zo zeker leken door je gepieker onzeker hebt gemakt. dat doet je niet toe.
Nou ja, babla. Leuk dat je hier bent, en succes ermee.
Nicole