Geplaatst op 2-8-2007 om 15:12
Ik ben niet zozeer iemand die spiritualiteit hoog in het vaandel draagt, al heb ik er helemaal niets tegen.
Voor mij betekent spiritualiteit gewoon een zoektocht naar wie je bent. En op welke manier je dat ook doet, das al gelijk. IEder zijn eigen weg.
Maar waar ik toch op wil drukken. En zeker voor hb'ers. Door het denkvermogen van hb'ers kan zo'n zoektocht heel vermoeiend en verwarrend zijn. En proberen we het vooral 'denkend' op te lossen.
maar daar gaat het nogal eens mis. Omdat iedere identiteit-zoeker, via het denken sowieso ooit op een pint komt of zal komen dat het denken niet meer de sleutel biedt.
Ik ken meerdere hb'ers die zo geflipt zijn en zelfs opgenomen zijn inde psychiatrie of zelfs instelilngen voor mentaal gehandicapten!!!!.
Ik ken mensen die helemaal niet hb-zijn of tohc zo niet bestempeld of getest, en die me veel wijzer, rijper overkomen dan hb'ers met zogezegd veel wijsheid en kennis.
Deze mensen benaderen niet alles via hun verstand maar met hun gevoel. En daar heb ik ondertussen veel meer voeling mee dan met hb'ers waarmee ik ooit dacht op dezelfde golflengte te zitten.
Het kan een tijdje helpen te weten dat je hb bent, maar lata het niets zijn waar je je aan vast houdt..gene criterium voor 'anders-zijn'. IEdereen is anders, en tegelijk is iedereen gelijk.
En als je dan toch zo graag denkt en de logica van de dingen wil zien, samengang etc..gebruik dan dat denken om uiteindelijk toch tot de conclusie te komen dat je dat denken op een bepaalde moment achterwege moet laten. En dat het dan eindelijk de tijd is om eens echt te gaan leven.
Hetgeen we zo graag willen vatten, snappen, begrijpen, dat is nu eenmaal niet te begrijpen. Dat is enkel te 'zijn'. En dan denk je niet meer...of dan is denken niet meer dan een hulpmiddel net zoals je handen of je ogen of wat dan ook.
kijk naar een roos, en benoem het niet als 'roos'..maar wees de roos..en dan heb je het..