Geplaatst op 10-6-2007 om 23:19
Hey Sven,
allereerst ook welkom op Iequ en bedankt voor je openhartigheid. Het is hier niet altijd even druk de laatste tijd, maar dat betekent zeker niet dat de mensen hier geen belangstelling voor je hebben.

Ik kan goed begrijpen dat je nog wat bekomtijd nodig hebt na het verlies van je neef. Ik weet niet of ik de ideale persoon ben om te zeggen dat ik je begrijp, ik heb gelukkig nog nooit iemand verloren uit mijn echte naastenkring, maar de keren dat ik iemand verloor was ik daar altijd vreselijk door aangedaan. Het is ontzettend moeilijk om mensen los te laten en te accepteren dat je nooit meer bij hen zult zijn. Het is zo onrechtvaardig, vooral op die momenten.
Ik worstel ook met dat overgevoeligheidsprobleempje (understatement van de dag). Het wordt door kenners vaak toegeschreven als ??n van de kenmerkende eigenschappen van iemand met hoogbegaafdheid. Ik weet het, klinkt vreselijk droog en onpersoonlijk, maar waarschijnlijk heb jij ook, net als zovelen hier op het forum, erg vaak dat gevoel van: "Ben ik dan de enige die zo'n dingen ziet, of die erom geeft? Ben ik de enige die w?l elke dag denkt aan het uitsterven van honderden prachtige diersoorten, het wegkappen van het regenwoud, aan de onnodige burgeroorlogen in Centraal-Afrika..." Of misschien gewoon: ben ik dan de enige die vindt dat het niet nodig is om mij zo te kleden om ergens "bij te horen", ben ik dan de enige die geen zin heeft om bij te dragen aan het kleuterniveau van de grapjes tijdens de lessen, ben ik de enige die zich goed durft te voelen voor wat hij is...
Misschien grijp ik volkomen langs jouw problematiek heen, maar het zijn dingen waar praktisch alle mensen hier op het forum last van hebben gehad. Daarom is het hier zo'n beetje een uitlaatklep. Waar geen psychologen, met de hand in het weinige haar, radeloos maar wat beginnen te experimenteren. (Dat is iets wat ik maar al te goed ken,...de afzetters) Maar waar je toch vaak mensen tegenkomt die de dingen zien die jij ziet, en peinzen waarover ook jij peinst.
Dus veel succes in dit breinbroebelbad en groetjes van een mede-Limburgs Belgje