Geplaatst op 22-5-2007 om 18:28
Wat ik herken: het blokkeren, het gevoel hebben mezelf niet meer te kunnen zijn. Gelukkig duurt dat bij mij nooit lang: er met mijn moeder over praten helpt snel, en ik heb altijd nog wel andere vrienden die niet jaloers op me zijn en geen afgust vertonen

Nu je begint over zelf voeden: Als je boos wordt vind iemand het juist leuk. De fout die ik standaard maak is boos worden. Gewoon om me even af te reageren op degene die het veroorzaakt heeft. Misschien is dat eigenlijk wel niet zo fout, omdat het vaak voor een schrikreactie zorgt, en als je iemand later negeert is het ineens niet meer leuk

KLinkt alsof ik aan de lopende band ruzie heb, gelukkig valt dit heel erg mee, maar ik ben altijd wel bezig met nadenken over onderbewuste processen, en nu heeft de invoed van jaloezie mijn interesse. Ik kan er niet bij hoe het kan dat een mens jaloezie niet als positief kan opvatten... Nouja, het kan wel, maar volgens mij alleen als die ander dan op een leuke manier vertelt dat hij dat ook wel zou willen ofzo... Dan geef ik ook nog verschillende invulling aan de woorden jaloezie en afgunst.
Amaury, wat bedoel je met heel gevoelig, dat het je heel zeer doet, dat je humeur erdoor wordt bepaald, dat je heel snel aanvoelt wanneer iemand jaloers op je is, of allerdrie?

Mij doet het alleen zeer als het een van mijn vrienden betreft (en dan hakt t er ook echt in, ik heb genoeg vrienden, maar ben stuk voor stuk erg aan ze gehecht:S) verder voel ik het meestal wel aan geloof ik...