Geplaatst op 2-3-2010 om 16:12
hmmhm
als eerste hier ak mijn spijt uitdrukken over je schoolplicht kheb echt medelijden met je
En tips? ... amuseer je XD het leren komt vanzelf
euh de talen zijn een heel groot struikelblok dus ik raad aan om naar het CLT (centrum voor levende talen) te gaan in Leuven voor Frans en Engels (ik veronderstel dat je moedertaal nederlands is).
Begin op tijd met leren en plan vooruit. Plan dus niet alle examens in 1 zittijd af te leggen. Begin met de makkelijke vakken (bestaande uit memoriseren en een heel klein deel begrijpen) voor de eerstkomende zittijd. Plan verder vooruit voor de moeilijke vakken zoals wiskunde en vreemde talen (engels is nog net haalbaar op 1 zittijd) wiskunde zou ik er 2 nemen
ga met de leerkrachten spreken op de opendeurdag en vraag naar info over de examens zo weet ik dat engels meerkeuze vragen zijn en dat bij frans niet alle 50 onderwerpen geleerd hoeven te worden
bewaar AL je notities en hoe je agende bij. Je kan elk moment de inspectie op je dak krijgen en als je 2 keer na elkaar niet kan bewijzen dat je inderdaad genoeg leert per week dan sturen ze je terug naar school en dat wil je zeker niet=)
je HOEFT niet alle graden af te leggen !!! voor de talen is dit zelfs af te raden aangezien de examen 1e en 2e graad helemaal niet lijken op de examens van de 3e graad. Voor wiskunde zou 2e en 3e graad doen aangezien je ze alle 2 heel hard nodig hebt. Voor de talen leer je alles (ook van andere graden) maar leg je allen examen 3e graad af en de andere vakken gewoon 3e graad af leggen de rest van die vakken is toch grotendeels bullshit (sorry voor het woord)
laatste tip
Good luck XD
and I hope I see you in Brussels when we have exams