Geplaatst op 14-2-2007 om 22:05
Ik zie niet in waarom het erg is wat ik zeg.
Er is al zoveel geld in afrika gestoken, en je ziet er nauwelijks resultaat van, volgens mij zijn er dan 2 mogelijkheden.
OF we pakken het helemaal verkeerd aan
OF de afrikanen willen het zelf niet, en echt, alle respect, die kans schat ik vrij groot. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde reageren als ik daar zat.
Ze moeten geen gat dicht proberen te stoppen wat open blijft gaan. Dan moet er een nieuwe dam komen.
Probleem 1 wat STRUCTUREEL aangepakt moet worden is geboortebeperking.
Ze leven in een slecht bewoonbaar gebied, en ook nogeens overbevolkt.
Alleen maar voedsel brengen HELPT dan NIET, misschien tijdelijk, maar de bevolking neemt exponentieel toe, en uiteindelijk is dit dus geen oplossing.
Geef de nieuwe generatie mogelijkheden hun eigen voedsel te verbouwen... waarom moeten ze naar school? waarom moet daar straks zinloos een maatschappij komen?
Ik ben er heilig van overtuigd dat ze dat zelf niet eens willen. Ze lopen genetisch niet achter op ons, en zijn niet minder, maar ze zijn wel degelijk minder ontwikkeld op dat gebied.
Sommige landen HOEVEN geen maatschappij. Ik denk dat een stammenprincipe met mogelijkheden hun voedsel te verbouwen PRIMA is, meer hebben ze denk ik niet nodig.
Daarbij schijnt er in veel landen een groot verschil te zijn tussen arm en rijk, laat de rijke afrikanen zelf ook maar wat meer doen.
Mensen die het er niet mee eens zijn mogen en zullen me waarschijnlijk een fascist noemen. (Dit ben ik dus niet)
Maar echt, de afrikanen zullen zelf ook een grote stap moeten maken, hoewel ik het niet aan ons vind ze dit op te leggen.
Als zij gewend zijn zo te leven, zich honderduit voort planten, en daar koppig niets aan doen, dan laat ze het op hun eigen manier doen.
Ik wil bij voorbaat mijn excuses aanbieden wanneer ik hier mensen mee kwets, maar ik ben serieus van mening dat ons allemaal teveel schuldgevoel wordt aangepraat