Geplaatst op 26-1-2007 om 00:22
ja... en dat is dus al achterhaald
Ik persoonlijk houd niet zo van echte schietspellen... da's mij allemaal net iets te hersenloos, bovendien houd ik er wel van om een compleet poppetje te spelen in plaats van alleen een hand met een geweer op mes erin...
Maar... ehm.... wat wilde ik zeggen... owja... spellen zijn wel degelijk creativiteits bevorderend... als je een strategie spel doet... het woord zegt het al... dan moet je een strategie verzinnen om je vijand te verslaan.. als de vijand een bepaalde tactiek gebruikt moet jij daar op inspringen door iets te doen waarmee je dat kan verslaan.... en bij roleplaying moet je naast het strategische en skill -gedeelte ook nog een quests doen, die wel vaak maar lang niet altijd tot in de details voor je worden uitgekauwd... daarnaast speel ik ook wel eens stealth-spellen en daarbij moet je heel erg je zintuigen benutten... je moet luisteren naar de omgeving en de reacties enzo van de mensen die rondlopen... die mensen kunnen ook nog wel eens nuttige dingen zeggen....
je moet kaartlezen... puzzels oplossen.. strategien verzinnen... keuzes maken...
en daarnaast train je ook nog eens je oog-hand coordinatie...
je leer veel (verschillend) engels, ook uitspraak, en als je samen met anderen of online met vreemden speelt dan houd je ook je communicatie-skills op peil en leer je samen werken en krijg je misschien zelfs ook nog wel wat inzicht in andere mensen...
en dan zijn er natuurlijk nog veel meer dingen (overzicht houden, verbanden leggen...)
maar dit alles heeft natuurlijk weinig te maken met de desbetreffende GEWELDADIGE games....en dat hoeven niet alleen maar schooters te zijn geloof ik... het gaat tenslotte ook om taalgebruik, sex en andere van dat soort dingen... en mijn voornaamste argument TEGEN het verbieden van deze games is dat het helemaal niet nodig is... Ik heb een advanture voor boven de achtien... er staat een vuistje op dat aangeeft dat er geweld in zit... en verder valt het iid heel erg mee (drugs, taalgebruikt...) ... maar wat ik hiermee wilde zeggen is dat het op het doosje staat en een vakje met 18+ erin en een vakje met een vuistje lijken me toch niet zo moeilijk te ontcijferen... als je (als ouder) niet wilt dat je kind dat speelt dan mag ie t toch gewoon niet hebben... zeker bij jonge kinderen heb je het als ouder toch echt voor het zeggen....
Bovendien... er zijn toch ook een heleboel films waar sex, dugs en geweld een grote rol in spelen....
waarom voldoet daar dan wel een '18+' en een vuistje bij?