Geplaatst op 19-3-2004 om 08:01
Ik denk dat het hele Christendom een sekte is, maar niet perse een negatieve.
God heeft constant boodschappen aan de mensheid gegeven. Eerst waren die simpel, je hoefde niet zelf na te denken, gewoon doen wat God je zei, dan zou het goed met je gaan. Heel zwart-wit werd het uitgebeeld, zodat de mensen het konden begijpen. (Oude Testament bijvoorbeeld zoals jullie ook al zeiden.) dan komt de volgende boodschap van God, waarin Hij laat blijken dat Hij wel om de mensheid geeft: Hij stuurt Zijn Zoon! (Jezus/Christus) 600 jaar later blijkt wel dat er een deel van de aarde nog erg in het oude verzandt is, in de oude Godsdiensten, ze zijn niet meegegaan met de opvoeding van God, hebben bijvoorbeeld niet ingezien dat Jezus echt de Zoon van God was en daar doet God wat aan door ze een nieuwe boodschap te geven: de Koran. (vergis je niet, voor die tijd in die gebieden enorm vooruitstrevend.)
En toen was heel de wereld wel wat opgevoed door God, maar dan gaan de Christenen (Hitler/Bush) en de Islamieten (Bin laden/Saddam/Housseini(sorry, weet neit hoe je dat schrijft)ik bedoel die Ajatollah uit Iran) uit Gods naam andere mensen, net zozeer geschapen naar Zijn evenbeeld, doden uit de naam van god. (Nee, niet met een hoofdletter, dit heeft neits meer met Het te doen.) Dus stuurt God weer een Boodschapper naar de mensheid die hen duidelijk maakt dat eenheid der mensen, eenheid in man en vrouw, eenheid in godsdiensten en eenheid in rassen de Enige weg, de Weg van God is.
De deinitie van sekte is dat het een afsplitsing is. Alle groepen mensen die niet naar eneheid streven doordat ze zichzelf afsnijden van iets, zijn in mijn humbele ogen sektes.