Geplaatst op 7-1-2007 om 10:10
ik ben wel een fan van Tolkien en Lord of the Rings... alhoewel ik The Hobbit eigenlijk leuker vind...
ik heb me nooit verdiept in die talen, ook omdat ze eigelijk niet in het boek en de film voorkomen en zoals Gohan zegt lijkt het me ook leuker om een taal te leren waar je echt iets mee kan doen, alhoewel totnu toe de enige 'vreemde' taal die ik geleerd heb engels is

ik ben eigenlijk een grote fan van Tolkien dan van zijn boeken. Wist je dat The Hobbit eigelijk een 'bedtime story' voor zijn kinderen was? lol, dat wist je vast al, maar goed.
ook vind ik het erg leuk dat hij een hele wereld heeft gemaakt dat zie je volgens mij niet vaak bij schrijvers en als ik een verhaal schrijf doe ik dat ook altijd (ik kan niet anders, maar zo lukt het ook niet echt

. Het is gewoon leuk om je te realiseren dat achter het verhaal (boek of film) nog een hele gedetailleerde wereld schuilt die hij ook heeft verzonnen, dat ieder ras zijn eigen geschiedenis en taal en oorsprong enzo heeft. Maargoed... ikzelf kan niet weigeren om LOrd of te Rings te zien... ik was een keer al naar bed toen mijn ouders en broer een van de drie films gingen kijken en toen ben ik weer naar beneden gegaan omdat ik niet kon slapen (omdat ik de film op de achtergrond hoorde) alhoewel ik die film helemaal niet wilde zien eigelijk...
maargoed, ik draaf door...