Geplaatst op 20-8-2007 om 10:37
God is egoistisch, masochistisch, jaloers, kwaadwillend, gemeen, geweldadig, pleger van infanticide, genocide, fratricide, hoe kun daar niet je rug naar keren?
Evolutie is trouwens niet gebaseerd op toeval, dat is iets wat alleen mensen zeggen die er geen verstand van hebben, nog een aanrader trouwens: The blind watchmaker van Richard Dawkins. De natuur zo mooi geworden omdat er een knal is geweest? :S Je hebt werkelijk geen idee wat je zegt, en je ridiculiseert wat ik zeg zonder dat je verstand van de materie hebt. Het zit nogal een stuk ingewikkelder in elkaar. Het bestaan van evolutie is al lang onomstotelijk bewezen, Daar kan geen enkele weldenkende creationist onder uit. Ziehier mijn parallel met schizofrenie, een buitengewone neiging om, zoals dat heet, schema-incongruente informatie weg te laten en vast te houden aan de eigen, vaak verzonnen, wereld. Combineer de eventuele hallicinaties in de vorm van visioenen of de stem van een heilige, en je bent rijp voor de psychiatrische inrichting.
Een God zou inderdaad nooit menselijke emoties kunnen hebben, emoties zijn iets wat wij hebben gekregen om te overleven, een God heeft dat in zijn omgeving niet nodig! en buiten het feit dat een alwetende en almachtige god een paradox is (hij kan niet veranderen wat hij weet dat gaat gebeuren, anders zou hij niet weten dat het zou gebeuren) zou een perfecte god iets van een serene sfeer (als in bol) zijn zonder emoties (welke behoeftes ziin er voor een perfect iets?), zonder gedachte (waar zou je aan moeten denken) en waar niets buiten is, de bol is alles wat er bestaat.
Geweld niet aangemoedigd?? Ik kan me toch in de bijbel zeker wel een god herinneren die eeen volk de opdracht gaf een heel rijk andersgelovigen te vernietigen! onder andere, zo staan er namelijk nog veel meer atrociteiten beschreven, God is oneindig veel erger dan hitler, stalin, hussein, pol pot en wie dan ook tezamen!
Atheisten hebben geen bindend gedachtegoed, die kun je dus niet over een kam scheren, gelovigen hebben dit wel. Daarom kun je zeggen dat religie in het algemeen een slecht iets is, omdat uit religie in het algemeen, extremisten komen. Wat dus ook gebeurd, het is het gevolg van het milieu dat een gematigde religie creeert. En naastenliefde, wat een kul. Er zijn niet meer naastenliefhebbers onder gelovigen dan onder niet gelovigen, dus daar kun je niets over zeggen, ook niet door anekdotische argumenten aan te halen.