Geplaatst op 1-12-2006 om 15:00
Ten eerste weet ik niet of je die conclusie zou kunnen trekken aan de hand van alleen wat cijfertjes, of heb je ook die van de rest van de klas?
Ook denk ik dat je niet zo zeer over 'slecht' moet spreken, zeker niet als je op 60 of 70 procent van het gemiddelde zit.
Daarnaast is natuurlijk niets 'niet normal'... tenzij alles dat is...
Heb je je ooit wel eens afgevraagd of je misschien een klein beetje dyslectisch bent? Hoeft niet hoor, maar ik ben het wel en ik ben ook altijd 'slechter' geweest in talen, alhoewel ik wel altijd veel intresse in talen heb gehad en het graag wilde 'begrijpen'.
Ik denk dat de eigelijke oplossing erg simpel is... je bent een beta-persoon... die zijn beter in exacte vakken (zoals wiskune en natuurkunde) en minder goed in talen, het zal wel iets met praktijk en stampwerk te maken hebben maar dat weet ik niet precies.
Ik haalde vaak slechte cijfers voor talen (onvoldoendes waaronder ook 2en), maar nu heb ik toch het idee dat ik er een goed gevoel op heb (vooral nederland en engels) alhoewel ik in vwo3 gestopt ben. Dus ik WEET dat ik niet SLECHT ben in talen, ontdanks mijn slechte cijfers toen.
waarom vindt je dit eigelijk raar?
ik vind het eerder raar dat je nergens onder 50% van het gemiddelde zat...
iedereen is OF beter in exacter vakken OF beter in talen. ik had een vriendin die (bijna) zonder te leren tienen haalde voor frans maar voor het simpelste dingetje van natuur-, wis- of scheikunde mij belde, terwijl ik dat haar niet eens kon uitleggen omdat het zo simpel was.... en ik maar blokken op die franse woordjes en die duitse gramatica regels...