Geplaatst op 23-11-2006 om 21:50
@ Sam - Ja ik begrijp wel dat mensen op uitstraling letten, maar ik doelde meer het feit dat mensen niet meer naar de partijpunten kijken en meer naar de persoon zelf, zijn persoonlijkheid (zoals ryu al zegt).
En die PVV... ja, k vind inderdaad dat Wilders behoorlijk radicaal is over Moslims. Ik vind wel dat de controle strenger moet worden, geen algemeen pardon meer, maar dat er echt gekeken wordt naar de reden die allochtonen hebben om hier asiel te zoeken, en niet puur omdat ze het hier 'wat beter kunnen hebben'. Ik ben overigens niet racistisch en niet anti-religieus, ik ben zelf christen dus da zou te gek voor woorden zijn. Voor de rest vind ik dat Wilders goede punten heeft, in ieder de punten die mij, van alle partijen, toch wel het meest aanspreken. Maar dat bv alle islamtische scholen gesloten moeten worden... dat vind ik wel wat overtrokken (overigens krijgt de bouw van een moskee twee keer zoveel subsidie dan de bouw van een kerk...), maargoed. Ik weet niet of radicale christenen net zo erg zijn als moslims, en degene die dat wel zijn, zijn in de grote minderheid vergeleken met islamiten. Neem nou dat voorbeeld van die spotprenten over Mohammed (zeer intolerant en dom, overigens). Hoeveel mensen zijn met de dood bedreigt? En kijk naar dat concert van Madonna, waar ze het christendom openlijk beledigt en schandalig gemaakt heeft? Tuurlijk waren de christenen woedend, maar we reageren niet zo overtrokken als de moslims.
Ik heb niks tegen islamieten, dont'get me wrong, maar ik vind die radicalen.... gewoon egt zo fout. Dat is een echter een andere discussie waar ik niet op door wil gaan.
Dat jongeren linkser zijn is voor mij wel een verrassing. Ik heb een lange tijd relatief rechtse mensen onder mij gehad, dus dat verbaasde me wel een beetje

Heb ik er wat op tegen? Nee hoor, ik ben het er alleen niet mee eens
Dat van je opa... och t zal aan de generatie liggen

Mijn grootouders zijn net zo. Maar de christenen die ik ken denken er toch echt wel over na, en daar ging het meer om de CU en SGP dan CDA
[QUOTE]
Ik weet niet precies hoe Wilders zijn punten heeft uitgedrukt, maar ik denk niet dat we ooit bereiken dat mensen vredelievend naast elkaar killen wonen ... met welke partij dan ook![/QUOTE]
Nope, dat en het feit dat ik denk dat Wilders veel te radicaal is voor de timide hollanders =)