Geplaatst op 8-3-2004 om 08:29
Ik heb hetzelfde gestemd als Jeanine.
Eerst las ik de vraagstelling dout, en dacht ik dat er fysieke pijn stond, en dan weet ik zeker dat ik dat niet zou doen aangeizen ik dat vauit mijn eigen ervaring al kan zeggen: leven is mooi, ookal heb je pijn. Psychische klachten, nee, dat is niet iets om er een eind aan te maken. Ik denk ook niet dat ik snel pillen zal nemen om die problemen te verhelpen.
Ik geloof niet in de duivel.
Jeanine, kun je vertellen waar dat verhaal wat je aanhaalde precies in de Bijbel staat?
er komt niets door de duivel, aangezien God het toelaat. Zoals jij het stelt komt het eigenlijk toch door God. En ik denk ook dat God je hindernissen oplegt, omdat dat de beste manier is om te groeien. En God zegt dan ook: je krijgt niets meer dan je aankunt. En als je dan toch zelfmoord pleegt, betekent dat niet dat God je verkeerd heeft ingeschat, maar dta je geen zelfkennis hebt. Denk ik.
Als je door psychische klachten euthanisie wilt plegen, hoe kunnen andere mensen dan bepalen of je wel toerekeningsvatbaar of ies dergelijks is, want ik weet niet of iemand die echt niet meer weet wat hij/zij doet een euthanisie mag laten plegen. Dat lijkt me niet goed.