Geplaatst op 15-3-2007 om 21:57
Neuh, niet zozeer liefde, vind ik, maar gewoon waardering of goedkeuring voor wat je doet. Verbittering is anders dan gebrek aan zelfvertrouwen.
Misschien niet zo'n prettig idee, maar de feromoontjes die je ruikt aan andere mensen bepalen voor een best groot deel hoe aantrekkelijk je diegene vindt. Dit komt omdat je reukorgaan in direct verband staat met het deel van je hersenen die je stemming bepaalt.
Quote van Gohan64:
tsjonge jonge
ik bedoelde wat voor voorbeelden ze geven op school.
er is nog steeds heel veel kritiek en beslissingen achter de rug van de leerling om.
en dat noem ik dat gedoe met angst.
Ah, op die fiets. Dat noem ik niet zozeer angst, maar gewoon het backstabben van onschuldige kinderen.
Quote:
ik zie heel veel mensen die denken dat het raar is om tegen een vriend te zeggen ( ow wat houd ik toch van mijn vrienden)
herken je dat niet?
Normaliter zijn vrienden je vrienden omdat je het j?ist tegen ze kan zeggen. Althans, zo ben ik opgevoed.
Quote:
ik bedoel met liefde ook, geven om, to care.
de meeste mensen leren ook bij biologie niet dat liefde ook vriendschap, care en zelf beeld is.
Onzin. Op elke school waar ik op heb gezeten (niet dat dat er zo veel waren though) heb ik juist erin gestampt gekregen dat liefde meer is dan een mannetje + een vrouwtje.
Bovendien kun je je dat zelf ook prima bedenken. :/
Quote:
waar komen al die Approval junkies vandaan?
er zijn mensen die heel graag willen gezien worden zo als zij zich zelf zouden willen zien, en ze weten niet dat dat komt omdat ze in hun opgroeien nooit erg geliefd geweest zijn.
maar wat ik daarmee bedoel is, bijvoorbeeld tegen een kind zeggen: okal moet ik je nu straf geven voor wat je hebt gedaan, het is niet dat ik minder van je houd.
als iemand iets fout doet, en alleen liefde krijgt als die iets goed doet, durf je uit eindelijk bijna niks meer te proberen.
Ik wil ook gezien worden, zoals ik mezelf zie. Ik ken mezelf het beste en wil goed/echt/real/hoe je het ook noemen wil op de wereld overkomen.
Dus verklaar dit stukje, als je zou willen.
Dat ligt ook grotendeels aan iemand karakter. En elke decent ouder laat ook wel blijken dat hij/zij van het kind houdt.
Quote:
oftewel een hoop mensen durfen niet veel te proberen omdat ze bang zijn dat mensen als gevolg nog minder om hen gaan geven dan al is.
True. Maar wat kan je aan het algemene probleem doen dan?