Geplaatst op 10-5-2007 om 11:28
*heeft je gewaarschuwd*
Ik vind dat er aan wargames (zoals ze hier genoemd worden) een bijsmaak zit van zogenaamde intellectualiteit.
Als ik mensen vraag wat de lol er van is dan is het antwoord altijd: "Dat snap je toch niet". Daarnaast worden deze games gespeeld door de mensen die zichzelf enorm slim vinden en iedereen die er niet in zit word naar de zijkant geschoven.
Oke ik snap dat deze mensen zelf ook door veel anderen naar de zijkant geschoven worden... en dat ik me er inmiddels ook schuldig aan maak, maar ik ben niet een persoon die iemand zomaar opzij zet. Enkel en alleen als deze persoon mij het gevoel geeft dat ik aan de kant gezet word door hem (of haar).
Daarnaast komt het feit dat ik het spelen van deze games echt kwazie intellectueel vind. Anderen zouden het inlevingsvermogen en/of de creativiteit missen om deze games te spelen en daardoor dus gelijk niet intellectueel zijn.
Ik vind het altijd leuk om deze gedachte eventjes om te draaien. Terwijl ik me druk maak over mensen met psychische aandoeningen en op mijn 17e probeer een zo duidelijk mogelijk beeld neer te zetten van bijvoorbeeld iemand met een autisme aanverwante stoornis, zijn de mensen die wargames spelen zich nog druk aan het maken over een fantasiewereld waarin zij met poppertjes spelen!
Ik vraag me dan serieus af waar deze mensen zijn blijven hangen in de ontwikkelling...
Maargoed iedereen mag van mij doen en laten waar hij/zij blij van word in zijn of haar vrije tijd zonder dat ik er erg mee zal zitten.....
Tot zover mijn vete aan deze cultuur. Misschien dat mijn kijk als buitenstaander dit spelgenre wat opener heeft kunnen maken (althans dat is wat ik hoop).
Groetjes!
P.S. Ik ben wel benieuwd naar hoeveel spelers van deze games er hiero op de site zitten....