Geplaatst op 23-10-2006 om 23:31
Dat is zeker een uniek verhaal.... maar ik denk dat ik wel enigzins snap waarom dezelfde problemen terug komen. Ik ben natuurlijk geen expert (op welk gebied dan ook) en ik weet ook niet over wat voor een problemen je het dan hebt, maar hij hoogbegaafdheid gaat het er toch voornamelijk om dat het denken gewoon anders gaat... meer stappen en stappen over slaan om het zo maar even te schetsen.... zo keek/kijk ik vaak over simpele dingen heen en zoek naar een moeilijker antwoord, die ik niet kan vinden omdat ik daar overheen gekeken heb...
Mijn moeder werkt met verstandelijk gehandicapten en ik heb wel gezien dat deze mensen bepaald niet dom zijn hoor... soms snappen ze ingewikkelde dingen moeiteloos of leggen ze verbanden waar jij nooit aan gedacht hebt, ze hebben volgens mij ook best veel zelfkennis... dat alles op hun beperking na dan.
Maar volgens mij weet ik nu niet meer zo goed wat mijn punt nou eigelijk was, en of ik die al gemaakt had... dus ik hoop dat anderen nog iets zinnigs te zeggen hebben.
Dit is trouwens wel een erg interresant verhaal, vind ik. Zal ook wel een raar idee/gevoel vooor jou zijn, of ervaar jij dat niet zo?
Het zet je iig wel aan het denken