Geplaatst op 12-8-2006 om 18:21
Jo, ik lig al heel lang in de knoop met mezelf maar de laatste tijd is het toch veel verergerd.
Dat resulteert in veel fouten en conflicten.
Er is wel veel gebeurt in ??n jaar tijd (werk,?).
Misschien komt het wel omdat ik meer met mensen moet werken dan vroeger en dat vergt soms veel energie om rekening te houden met hen qua anders denken.
Neem nu gisteren ik ben nog maar een klein jaar rotatiedrukker en ik kreeg al een paar keer de mogelijkheid om als hoofdrukker te mogen werken (dat zijn persen de grote van een supermarkt om een idee te geven).
Dat was gisteren nacht dus ook het geval en dat lukt mij aardig maar ik ben dan zo met van alles en nog wat bezig dat ik voor andere ?onnozele zaken geen aandacht schenk?.
Dus om verder te gaan (moet niet teveel uitwijden) haalde de bobineur een grapje met me uit.
Terwijl ik heel druk bezig was met nieuwe plaat te steken met draaiende pers, zeergevaarlijk, deed hij of de hoofddukker aan zijn GSM was.
Eerst geloofde ik het niet maar toen hij deed alsof hij een echt gesprek voerde nam ik de GSM aan, tot alle hilariteit van een de bobineur en een collega.
Maar das nog niet alles ik lied natuurlijk toen ik die GSM terug wilde geven hem vallen.
Resultaat ik mag opdraaien voor de kosten.
Welnu, ik betaal hem een nieuwe terug om mij goed in mijn vel te voelen omdat ik mij schuldig voel.
Maar aan de andere kant als hij die grap niet had uitgehaald was het ook zover niet gekomen en bovendien een GSM om onze werkvloer is verboden.
En in een discussie met hem heb ik echt geen energie.
Maar het heeft me wel een wrang bijgevoel.
En in plaats van het spijtig te vinden dat ik een nieuwe moet kopen vind hij het spijtig dat zijn GSM kapot is.
Dat is ??n van de vele situaties die ik zo meemaak.
Het is niet altijd materialistisch maar het is altijd ik dat weer moet inwinnen voor een ander.
Hoe lossen jullie dat op?
Komen jullie dat ook tegen?
Hebben jullie ook moeite om soms met ?normale? mensen om te gaan?