Geplaatst op 2-8-2006 om 20:05
als je je kind wil motiveren, kan je hem extra dingen laten doen die Hij leuk vind, als hij bv van voetbal houdt, en hij wil er meer over weten, kan je hem een soort projectje laten maken, als hij dat bijvoorbeeld onder sgooltijd mag, en in ruil daarvoor gaat hij harder werken, dan wil dat nog wel eens werken, maar dan moet je echt goed luisteren wat hij wil. perfectionisme en faalangst hangen waarschijnlijk samen, maar er bestaat wel sowiets als faalangstbeglijding, en daar zou hij waarschijnlijk ook mee geholpen zijn. dit soort dingen worden op de middelbare school gedaan met kinderen, (ik zit zelf op de middelbare) dus het zal waarschijnlijk ook wel mogelijk zijn op de basisschool, op eenof andere manier. het is alleen wel heel belangrijk dat hij van dat onderpresteren afkomt, ik me broer en me zusje hebben het ook, en we zijn alledrie bijna blijven zitten, alleen doordat me ouders de scholen hebben kunnen overtuigen dat blijven zitten geen optie was xijn we over. ik hoop dat je hier wat aan hebt. groetjes,
annemiek