Geplaatst op 24-7-2006 om 12:17
Door de tweede werelod oorlog onstond het gedachtengoed: ' Wij zijn de verlossers van de wereld" in het onbewuste en bewuste collectieve gedachtengoed van DE Amerikanen. De rest van de wereld kon dit schlechts beamen omdat dit een schijnbaar feit leek..
Als je de leer van Gandhi bestudeert weet je dat er geen feitelijke winaars zijn, althans dat is zijn en mijn mening. Het gedachten goed: " de blanke man is de winaar" , opgedaan door eerdere kolonisaties van De wereld, leek tot een climax te komen met de Amerikanen als ultieme winnaar en hun NIEUWE wereld!!. Vandaar uit groeide het iDEE van het ' gewichtige' belang van hun eigen mondiale invloed op de wereld politiek alsmaar uit.
Dit vertaalde zich in Vietnam en andere voornamelijk miltaire en economische "hulp acties", door inderdaad mislukte acties onstond een minderwaardigheidscomplex wat Vietnam heet. Dit is zeker een van de intrisieke motivaties waarvanuit Amerikanen hun actie begonnen, en altijd begonnen zijn na de tweede wereld oorlog(want dat was de vraag)
Maar wat de meest gevaarlijke motivatie is.................. is dat zij binnen de mondiale politiek, die nu door erg veel landen ondersteunt en onderschreven wordt(wie weet waarom..? hi!) zij menen de LEIDER en dus de iniatiefnemer te zijn( en dus dit hele destructeieve proces in gang hebben gezet) binnen een verenigde wereld zoals je een verenigd europa hebt!!
Bedoeling is om elkaar hier aan het denken te zetten en dus met name op inhoudelijke wijxe op elkander te reageren... meer dan dat we letten op eventuele spel foutjes en verkeerd zinsopbouw, ik ben soms wat verstrooid,
mijn lieve vriendin corrigeert mijn taalgebruik dan ook regelmatig er wordt dus aangewerkt!!

en wat geeft het als een het "goede" antwoordt heeft en iemand anders het onderwerp net niet helemaal raakt? WIJ ZIJN ALLE INPERFECTE WEZENS.....................
Klaasvaak heet Derek by the way laterzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz