Geplaatst op 28-6-2006 om 15:24
Ik veralgemeniseer vanaf nu, maar ik weet natuurlijk niet of deze veralgemenisering ook klopt.
Wat mij altijd opvalt, is dat bijna iedereen zichzelf geisoleerd voelt, zich anders voelt, maar tegelijkertijd denk dat zij de enige zijn die zich zo voelen. Om deze problemen op te lossen praten we met andere mensen. We voelen onszelf kut. Ik (dit is persoonlijk), merkte, toen ik voor het eerst dit (dus dat iedereen zich anders voelt), een bepaalde onvrede. Je wil graag anders zijn, op een rare manier voel je je kut en goed tegelijk (alhoewel heel veel mensen dit niet met me eens zijn).
Eigenlijk dus vrij paradoxaal.
Verder denk ik dat MieX al wat tegenwerpingen tegen mijn stellingen brengt.
Om een beetje te verder te bouwen op wat ik hiervoor zei, is het ironisch dat vrijwel iedereen zich ongeveer gelijk gedraagt, maar tegelijkertijd zeer speciaal wil zijn.
Ik zal verder mijn gedachte achter de stelling "Zonder binding met andere mensen, is leven onmogelijk." verder toelichten.
Ik geef toe dat deze stelling niet bijster goed geformuleerd is en om het beter toe te lichten zal ik hem in de context praten. Ik had een keer een discussie over 'verbondenheid', dat 'alles met alles verbonden is'. Dat is trouwens misschien een betere stelling. (Met 'binding' bedoelde ik eigenlijk deze 'verbondenheid')
Met mijn stelling probeer ik tegen deze stelling in te gaan. Dat iemand gelooft dat 'alles met alles verbonden' is, of zelfs 'dat 'hij met iets verbonden is', is een noodzakelijkheid voor het leven. Als je dit werkelijk niet geloofde, zou je namelijk niet meer hoeven te leven.
Als ik nog steeds aan het dooddoenen ben, mijn excuses.