Geplaatst op 23-2-2009 om 23:27
Die soepele overgang klinkt wel waarschijnlijker, misschien heeft het bij metal ook iets te maken met ''ergens bij horen'', tis toch een apart wereldje. Al.. ken ik ook iemand die zich heel normaal kleedt en er voor de rest ook absoluut niet uitziet als een metalliefhebber, maar ondertussen wel naar metalfestivals gaat en naar deathmetal luistert (met nog steeds z'n normale kleding aan, zal wel een witte stip daar zijn).
Ik zeg niet dat de evolutietheorie niet klopt, ik zeg alleen dat het soms te ver wordt doorgevoerd. Vooral in nogal hersenloze bladen worden dat soort ideeen meteen als ''de waarheid'' gepresenteerd (zie: de cosmopolitan). Alles is terug te voeren op survival of the fittest, wat meteen betekent dat alles is gebaseerd op eigenbelang en voortplanting en alles wordt daar meteen uit verklaard. En dan vraag ik me af: Wat voor walgelijk wezen ben ik?! Sorry dat ik het zo stel, in goede wetenschappelijke bladen zullen ze er niet zo over schrijven, maar ik vind het alsnog slecht dat in sommige bladen ze het wel zo neerzetten, en dan kan ik niks dan boos erover worden (ik weet het, ik zou gewoon moeten stoppen met de cosmo lezen, maar mn zus heeft me een halfjaar geleden een abonnement gegeven dus ik krijg dat ding nog steeds elke maand met de post).
@RR: Je beschrijving van God is wel heel mooi

Ik ben gelovig, maar ik geloof niet in een mannetje op een wolk. Meer een soort van ''levenskracht'' die door de hele wereld stroomt, een soort van energie, misschien wel idd met maximale intelligentie xD (al denk ik dan wel op een ander vlak dan de mens, een ander soort wijsheid).
En het begrijpen/ verklaren van dingen geeft meer glans? Uhm.. er kan iig minder misbruik van onwetendheid worden gemaakt, door bijv. de kerk, maar ik weet nou niet of daar werkelijk de schoonheid van het leven voor mij in ligt.
Het zijn voor de nihilistische visies waar ik niks mee heb. Als het leven werkelijk geen nut zou hebben, nou, dan kunnen we het toch net zo goed zo leuk mogelijk maken? En als we dat bereiken door in een God te geloven? Als we ons daardoor beter gaan voelen? Waarom niet? Ik ga me niet beter voelen als ik me ga bedenken dat het leven geen enkele zin heeft..
Enfin, ik denk ook niet dat we ooit echt in staat zullen zijn om hetgene te begrijpen wat ons heeft geschapen. En, als we ons al nauwelijks de oneindigheid van het heelal kunnen voorstellen, hoe zouden we ons dan een oneindige kracht kunnen voorstellen?
Zo, nu ben ik een beetje van het onderwerp afgedwaald

Muziek, ja.. ik weet wel veel van dynamiek, drieklanken, toonladders.. maar als ik nog echt verder wil ingaan op de vraag ''Waarom houden mensen van bepaalde muziek?'', moet ik denk ik toch eerst m'n wetenschappelijke kennis daarover opkrikken