Geplaatst op 28-4-2004 om 22:49
NEE
het werkt niet, er zijn al projecten geweest, ik heb aan een meegedaan, en het werkt niet,
de eerste stap van het project was een apart lokaal in een school, dat werkte niet omdat de meeste andere leerlingen alle HBers pesten omdat ze HB waren, een apart klaslokaal etc etc, de tweede poging was in een apart gebouw, en af en toe kwamen er leerlingen voor vragen, je zit dan met 20 leerlingen op een school, in een veel te klein gebouw, dus krijg je gewoon gouw een hekel aan elkaar, de derde poging was iets groter, 36 leerlingen, in een of ander stom kapitaal pand, maar het bleef hetzelfde, en bovendien, je deed geen fuck omdat er geen leraren waren, dus zaten we maar te kaarten enzo
in die 3 jaar ben ik niet een keer overgegaan!
de enigste die overgingen waren diegene die een ijzersterk zelfdisipline hadden, en ik kan wel een ijzersterk zelfdisipline hebben, als ik het effect kan zien op niet al te lnage termijn, en schoiol lukt dat niet daar zie je het effect pas jaren later
als je een goede HB school wil hebben, dan moet je een school hebben van minsten een paar honderd leerlingen , vaste leerkrachten, een sluitend rooster, etc etc, maar voor onze schoopl verhuisden al hele gezinnen, dus als je een HB school wil hebben, daar denk ik niet dat het makelijk is om voldoende leerlingen bijeen te krijgen, en het onderwijs wat ik toen volgde, wat zou kunnen werken als het beter geregeld was, kost te veel geld, ik weet zeker dat jan modaal het niet zou kunnen betalen
wat ik ook een heel goed punt vind, is dat je idd heel weinig contact hebt met niet HBers, waar je vervolgens niet mee leert werken, en vervolgens in een voortgezet onderwijs(MBO/HBO/Uni) daar verschrikelijk mee in de problemen kan komen, want die mensen zijn meestal NIET hb
maar, voor diegene die denken dat het alleen maar kut is, ik heb er wel Georgia leren kennen, het liefste en mooiste meisje ter wereld, en nu mijn "zusje"