Geplaatst op 16-5-2006 om 21:50
Even voorstellen, ik ben K. E. Uit M
en wou graag mijn ervaringen delen met jullie, ik probeer mijn gedachtes en mijn opvattingen zo goed mogelijk uit te leggen, echter soms zal het een beetje verstrooid overkomen... Ik doe mijn best:
Mijn leven, en de bijbehorende gedachtes zijn niet altijd even simpel geweest, het begon op de basisschool... ik blonk vaak uit met veel vakken en mijn 'Juf' in die tijd heeft ook altijd tegen mijn moeder gezegt dat ik een erg knap koppie heb.....
Op een gegeven moment belandde ik in groep 8, en kreeg de befaamde CITO/AOB test....
Helaas... er kwam als advies uit: mavo/havo (in tegenstelling tot ieder andere test die ik voorheen had gedaan.. waar ik vrijwel altijd maximaal scoorde)
Van de juf kreeg ik advies havo, en ik vervolgde mijn pad dus gelukkig nog op het HAVO/VWO brugklas.
Het eerste jaar liep me vrij simpel af, 7+ zonder iets te doen.... echter het 2e jaar begon ik heel veel te spijbelen en zeer slechte cijfers te halen, het gevolg was dat ik op de MAVO belandde...
Mijn MAVO carriere was zeer makkelijk, ik heb nooit enige vorm van begeleiding gehad en het op mijn sloffen gehaald (ik was notabene flink aangeschoten op een van mijn examens en haalde nog een 7)
Ik kort het ff in om een lang verhaal te besparen:
Ik heb nooit geleerd om te leren, ik heb nooit geleerd om te plannen..... ik heb geen doorzettingsvermogen, schoolstoornissen (spijbelen, niet inzetten voor iets etc)
ik heb duizenden ideeen op een dag, en als ik me ergens voor interreseer dan kan ik het vlekkeloos maken, zonderenige uitleg van docenten of iets, ik heb de mogelijkheid om mijzelf alles uit te leggen....... van wiskunde tot mechanica...
Nu je dit bericht aan het lezen bent, kom je er vast achter hoe verstrooit het in elkaar zit, helaas maar waar zo zit het namelijk ook precies in mijn hoofd, en probeer dus zo duidelijk te maken wat mijn gedachtes zijn
Ok? weer verder, op een rijtje zetten wat ik persoonlijk ervaar:
- geinterreseerd in lettelrijk ALLES
- mijzelf alles kunnen aan leren
- zeer verstrooit zijn, heel erg rusteloos op momenten (tenzij ik me eindelijk kan concentreren op iets)
- een heel breed kennisvlak op alles hebben (van psychologie tot wiskunde)
- nog verstrooider zijn!
- een gesprek kunnen voeren op uiterst hoog niveau
- niet begrijpen, waarom de meeste mensen van mijn leeftijd / vrienden etc mij niet kunnen begrijpen
- het hekelen aan het ongelijk krijgen van mensen terwijl ik WEL gelijk heb!
- het zo vaak achteraf gelijk hebben over zaken
IK WORD ER GEK VAN!!!
ik kan me niet concentreren, ik blijfffffffffff denken, het is een zooitje in mijn kop!
IK KAN ALLES MAAR DOE NIETS!!!!!!!
(ohja, iq testen: 145+, echter ik ben van mening dat IQ niet zoveel voorstelt, het is meer je complete geestelijke ervaring)
Pff, ik ben echt hopeloos opzoek naar iemand die zich exact voelt als mij en orde heeft kunnen brengen in zijn leven....
En om gedachtes weg te nemen: nee ik ben behoorlijk sociaal ingesteld, heb veel vrienden en kan aardig babbelen..... (heb al helemaal geen depressie ofzo, word gewoon gek van mijzelf en mijn kop!)
save me!