Geplaatst op 27-3-2006 om 11:48
Beste bezorgde moeder,
nav je verhaal dat je op Iequ hebt gezet.
Hb en autisme zijn erg verwant. Ik ben geen psycholoog of expert of iets, maar meer een ervaringsdeskundige

Mijn moeder heeft dezelfde keuze gehad, ongeveer. Toen ik in groep 2 zat (nederlands schoolsysteem) kon ik al lezen en schrijven, maar nee, ik mocht niet naar groep drie. (ben van december). Toen ik uiteindelijk wel naar groep drie mocht, had ik daar zo naar uitgekeken, en was het zo een teleurstelling. Gelukkig heeft mn moeder toen ervoor gezorgd dat ik een groep hoger mocht, ookal was ook dat nog te makkelijk. Ik kwam teminste niet meer huilend uit school.
Ik wist zelf pas toen ik 16 was dat ik hb was. Heel mijn leven heb ik mijzelf anders gevonden. En ik gedroeg me ook anders! Ik speelde in mn eentje, had geen vrienden en had het niet makkelijk op school.
Het belangrijkste is dat je ouders achter je staan. Dat je een goede relatie hebt met je ouders dat je ook vertelt wat er in je omgaat. Ook dat deed ik niet. Ik was gesloten.
Meer ga ik niet hier schrijven.
Maar als je meer info wilt, of misschien met mijn moeder contact wilt hebben (ze heeft helaas ook ervaring met autisme...) dan kun je me mailen. Doe maar via een privebericht.
Nicole