Geplaatst op 28-3-2006 om 00:56
Als we spreken over een intelligent persoon ( iemand die in de volksmond slim is, althans daar ga ik in dit geval even van uit) dan moeten we daar een koppeling van in de taal maken. Als wij spreken over intelligent dan is dat volgens onze taal iets met een goed verstand of iets dat daarvan blijkt geeft. In die zin kun je dus zeggen dat je men blijk kan geven van zijn verstand door het toe te passen op van die gare truukjes (waar ik het overigens verder wel met je over eens kan zijn Bad) uit te voeren, er zijn natuurlijk ook vele andere dingen waaruit een goed verstand kan blijken dan enkel die sommetjes ed. Je ziet het mij mischien vaker aanhalen in thread's van verschillende categorien: Taal is naar mijn mening puur pragmatisch, een verlengstuk van de mens. We leven op 1 mans-eilandjes die alleen per telefoon bereikbaar zijn, we kunnen geen emotie aflezen van het gezicht van de persoon waarmee we "Communiceren", je kan hem vragen die kokosnoot te gooien maar veel dichterbij de al dan niet bestaande essentie zullen we met taal niet komen. dat is hou ik het althans zie, even afgedwaald van het onderwerp.
Wat betreft normen die nogal verschillen, als dit zo mocht zijn dan is inderdaad de hele test nogal waardeloos.. zelfs in de grenzen van taal.
grtz