Geplaatst op 20-5-2007 om 17:17
Hey,
Ik ben marijke, 34j, woon in Geraardsbergen-Belgi?. Hooggevoelig ben ik met absolute overtuiging, en de herkenning van andere mensen die hoogbegaafdheid zijn is er ook sterk. Zo een klik die voelt als: hehe, ik kom thuis!! Maar kheb er voor mezelf een dubbel gevoel rond, heb een hoe -zal -ik -het -noemen "alienistisch" leven achter de rug tot nu en praat daar ook verder ook nooit met iemand over in the 'big big world'. Het is ook pas sinds vorig jaar dat ik er bewust van op de hoogte ben hooggevoelig te zijn. Het heeft ook even geduurd voor dat 'doorgeslikt' was, maar nu voelt het prima en heb ik er vrede mee. Ik ben intussen vrijwillig medewerkster van HSPVlaanderen (de nieuwsbrief bewerken). In de vorige nieuwsbrief ging het over hoogbegaafdheid en dan begint het weer te dagen vanbinnen bij mij. Alsof er een puzzelstukje op zijn plaats valt als ik het lees, maar tegelijk vind ik het toch ook wel lastig om dat nu echt voor mezelf te erkennen. Ik zou het dus fijn vinden als er hier mensen op het forum zijn die dat herkennen, die twijfel, dat "ongemak" ermee, ook het botsen met school/werkproblemen, het niet kunnen kiezen uit 1000 interesses om echt mee aan de slag te gaan, conflicten in relaties...Ik heb nog geen testen gedaan, want ik heb een bloedhekel aan alles wat met examens en testen te maken heeft en ben naar wat ik er al over gelezen heb een typische onderpresteerder, en dan vooral als ik in een omgeving ben waar ik me niet op mijn gemak voel of totaal niet begrepen word. Ik voel me geen slachtoffer, dat niet, iedereen is wie hij is en dat is ok voor mij, maar het is alleen omgekeerd bijlange niet altijd zo.Ik heb meermaal uit ervaring moeten ondervinden dat mensen echt heel gemeen uit de hoek kunnen komen als ik mezelf volledig vrijgeef. kvermoed dat ze zich dan bedreigd voelen, ofzo. Ze beginnen dan echt machtspelletjes te spelen en op alle mogelijke manieren alle aandacht naar zich te trekken. Ik heb me daar echt al verschillende keren over verbaasd en me afgevraagd hoe dat nu kwam, wat ik verkeerd deed of zei, ofzo, Maar altijd opletten op wat je zegt of toont, hoe je het zegt of toont vraagt zoveel energie, dat is echt niet te doen. Als ik zulk soort ontmoetingen achter de rug heb ben ik nadien gewoon uitgeput en leeg. En hier ga ik voorlopig stoppen, want anders schrijf ik meteen een boek, haha.
In elk geval: aangename kennismaking iedereen hier op het forum.
Vriendelijke groetjes, marijke(amaury)