Geplaatst op 23-1-2006 om 21:45
gewoon, niet aan beginnen, het doet een mens alleen maar pijn. Verschillen zijn nooit overkomelijk. Alleen als je homofiel bent, kun je nog eenb eetje normaal aan een relatie denken. Liefde bestaat niet, enkel haat. Als je toch in liefde gelooft, ben je gewoon na?ef.
verklaring: De ware partner bestaat niet, daar mensen steeds van elkaar zullen verschillen, verschillende interesses zullen hebben. Bovendienis het meer dan een gevaarlijk spel. In belgi? scheiden 6 van de 10 getrouwde koppels binnen 5 jaar. Deze scheidingen zijn niet alleen emotionneel uitputtend, maar maken mensen ook nogeens arm. Als je iets opbouwt samen met iemand anders, op eender welk gebied, zal dit steeds uitmonden in een teleurstelling: het werk raakt niet af, je wordt buitengekegeld, de andere persoon leeft op jouw kap, laat zich bedienen,...
Uiteraard is iedereen altijd verantwoordelijk voor zijn/haar eigen woorden en daden. Ook iedereen maakt fouten, ik ook. Maar ik zal altijd fouten blijven maken, nooit perfect zijn, net zoals jullie. Als ik niet perfect kan zijn, kan ik ook geen relatie aan. De andere partij (ook ikke) is veels te veeleisend.
Mensen die elkaar graag zien is een fabeltje, zelfs als jij iemand graag ziet, mag je nooit geloven dat de andere jou graag ziet. Als je je toch laat overtuigen, loop je alleen maar tegen een muur aan, en krijg je onmiddelijk de ene slag na de andere in je gezicht.
Moeite doen voor iemand heeft geen zin, want je krijgt ze niet terug. het enige wat ik nog moet hebben is een computer en geld om te overleven.
Tenslotte:
ik heb heel zware psychologische problemen gehad. Daar kunnen veel mensen hier over meepraten. ik heb heel foute dingen gezegd en gedaan, en ik heb er heel veel spijt van. Maar enkele dingen heb ik geleerd van dit "avontuurtje":
-Als je echt in de problemen zit is er NIEMAND waar je op kunt steunen. Iedereen gaat weg, keert je de rug toe (ookal is het maar om zichzelf te beschermen).
-Je bent veel veiliger af alleen, dan loop je tenminste geen schade op van de buitenwereld. in die instelling voelde ik me volledig veilig, en dat was enkel omdat ik me daar kon afzonderen, rustig tv kijken, programmeren,... Zonder contact met andere mensen. niemand die me pijn deed. Maar de weinige contacten die ik nog had, deden extra hun best om me kapot te maken. Dat is hun mooi gelukt, maar ik ben er ongeveer bovenop. niemand komt nog in m'n hart.
Iedereen is slecht, ook ik. Reken nooit op mij. dat is gevaarlijk.