Geplaatst op 18-6-2004 om 15:08
Ja, dit vorige bericht is dus al weer van een hele tijd geleden.
Inmiddels is dus gebleken dat niemand verantwoordelijkheid heeft genomen. bah bah.

Ik heb politiek nog verder links laten liggen sinds ik deze ervaring heb gehad.
Er waren bewijzen. er waren dingen die zeker weten niet door de beugel konden. Er is niets veranderd. Alleen wat bijmannetjes hebben gedreigd met opstappen, iedereen zit er nog.
Rare wereld.

Die oorlog in Irak is geweest, we moeten verder. Maar als er een schuldige aangewezen meot worden, volgend jaar of over vijftig jaar, dan zullen het de Britten zijn, in samenwerking emt de Amerikanen, en hun fout is dan: het manipuleren van de massa met gegevens waarvan ze wisten dat ze foutief waren, of op onduidelijke bronnen gebaseerd zijn.
Wij zijn van de generatie die met grote voeten in hun opzetje is getrapt. Waarschijnlijk hebben de meesten van jullie wel de presentatie van Colin Powell gezien, met die prachtige onscherpe vage foto's, waarna iedereen zo impressed was, dat er een oorlog is uitgebroken.

Ik weet niet of het goed of fout was, die oorlog, maakt me niets uit. Alleen de manier waarop er is besloten dat te doen (laat staan het niet erbij betrekken van de VN, dat echt helemaal buiten beschouwing) is echt fout geweest.
Enne, dat ik tot die generatie behoor, dat vind ik niet echt een positief gegeven...
[size=1]Waarom ik dit schreef is me een raadsel, het zal toch weinigen maar interesseren, er kwam alleen even een ergernisje boven toen ik het vorige bericht teruglas.[/size]