Geplaatst op 19-1-2006 om 14:18
Ik ben gelukkig niet in een depressie, maar misschien herken je er wat in terug omdat ik gister toen ik het typte nogal overstuur was... Ik vind het gewoon zo raar dat ik het niets meer vanzelfsprekend snap, dat ik echt tot de slechtsten van de klas behoor wat mn profielvakken betreft. Ik heb ook nooit het idee gehad dat ik echt slim ben, waarschijnlijk begin ik daarom nu te twijfelen of het ook wel echt zo is.. Verder had ik gister een beetje een rotgesprek gehad met mn ouders.
Ik denk nu ook wel dat er een kern van waarheid zit in het te veel energie aan vriendinnen 'verliezen'.. Misschien is het wel zo dat ik eigenlijk niet wil weten dat het daar te maken mee kan hebben. Opzich kosten sociale contacten mij best wat energie, omdat ik altijd de 'drukke' en 'clown' enzo ben. Misschien is dat ook gewoon een rol die ik speel(?) Dat dat me veel energie kost?
Ik zal eens proberen het contact wat te doseren, niet zozeer wat bellen (afspreken doen we eigenlijk nooit door de afstand, we zien elkaar op school altijd), maar misschien moet ik een wat minder actieve (okay, drukke) rol spelen in de groep.
Er is wel iets dat me dwarszit, maar om dat kwijt te raken zou ik juist meer gemotiveerd moeten zijn om goed te presteren op school. Natuurlijk wil dit niet zeggen dat het ook zo werkt...
En ik vind het trouwens niet erg dat je degene waarmee ik het niet eens ben gelijk geeft, want had ik het wel erg gevonden had ik niet om je mening gevraagd
Nieuwe groetjes..