Geplaatst op 15-12-2005 om 16:55
heyhey Micheal,
Ik herken je verhaal een beetje ! Ik heb mezelf op de lagere school en in de brugklas havo/vwo stierlijk zitten vervelen en het
was voor mij heel logisch dat school vanzelf ging. Omdat ik Latijn koos in mijn pakket mocht ik naar 3vwo+ en in het begin was
ik heel enthousiast : nu zou ik eindelijk uitdagende leerstof krijgen. Maar helaas was mijn klas helemaal niet leuk, ( allemaal van die IQ wanna be's die continu
de competitie met elkaar aan gingen ) en kwam ik opeens in de problemen omdat ik besefte dat ik huiswerk moest gaan maken, en daar had ik dus helemaal geen trek in.
Bovendien kwam er ook nog bij dat ik dyscalculie heb ( rekenstoornis ) en daardoor ging ik me heel dom voelen waardoor ik
erg in de war raakte. Iedereen zei steeds maar dat ik zo apart en vreemd was en daardoor ging ik heel 'extreem' en wisselent gedrag vertonen.
Nu zit ik in 4Havo en ik voel me w??r niet op mijn gemak, de kinderen om me heen zijn nu (bijna) allemaal heel oppervlakkig.
Ik voel me nergens op mijn plekje ! En helaas kan ik ook geen IQ-test doen want die zijn niet ontwikkeld voor mensen met een
rekenprobleem, zoals ik. Dan komt er waarschijnlijk zoals bij de vorige IQ-test uit dat het verschil tussen mijn ene en andere hersenhelft heel groot is.
Maargoed als ik jou nu een advies mag geven : roei met de riemen die je hebt, we zitten nog maar in december, probeer ondanks dat je baalt dat je het gymnasium niet hebt gekozen toch
gemotiveerd te blijven, dat is niet makkelijk, maar hou vol !