Geplaatst op 7-1-2006 om 01:32
Ik weet nog een leuk voorbeeld van de HAVO.
Weet het verhaal niet meer precies... maar kwam er op neer dat je een toelichting moest geven op zwaartekracht bij een lift.
Ik snapte bij god niet wat daar voor "belangrijks" of "interessants" over te vertellen was. De docent bedoelde blijkbaar iets van: de som van de krachten moet positief zijn als de lift stijgt en negatief als de lift daalt. Dit kwam pas 3 jaar later in mij op dat hij dit bedoelde. Ik ben een heel verhaal gaan vertellen over kilometershoge liften, en dat het zwaartekrachtveld van de aarde nehiel zwakker was naarmate de lift hoger kwam. Dit is ONTZETTEND off-topic bij zo'n vraagstelling, maar ja te diep nadenken he. Ik wist overigens niets van het zwaartekrachtsveld af op die leeftijd... ik zei dit slechts gevoelsmatig (was in 2 havo volgens mij)
De docent vond dit blijkbaar zo orgineel, dat hij me alle punten voor de vraag heeft gegeven, terwijl hij iets heel anders verwachtte
Zo horen docenten hb-ers te behandelen! (vind ik dan) belonen voor hun andere manier van denken.
Mede dankzij deze docent ga ik nu natuurkunde studeren... dit is namelijk een van de vakken waar ik ontzettend in gemotiveerd ben geworden... en ook nogeens een enorme interesse in heb
Andere mensen met ervaringen met zulke docenten?