Geplaatst op 18-8-2007 om 15:15
Ik ben professioneel getest toen ik in groep 2 zat, maar mijn ouders hebben de uitslag altijd voor me verborgen gehouden, omdat ze wilden dat ik een normale jeugd zou hebben, en niet naast mijn schoenen zou gaan lopen. Ik ben toen wel gelijk overgegaan naar groep 3 met de kerst, maar voor de rest wist ik er niets van en dacht ik dat de test was om te kijken of ik over kon. Op de basisschool was het verschrikkelijk, iedereen had zo ongeveer een hekel aan me, en het feit dat ik goed kon leren maakte dat niet echt beter. De middelbare school was veel, veel beter! Daar kregen we weer 2 IQ testen, ??n in de brugklas en ??n in de 3e. Op de 1e test kwam er gewoon een ++ getal uit, waardoor je niet zeker wist wat je IQ was, en je dus ook niet wist of je hoogbegaafd bent of niet. De test uit de 3e klas kwam uit wat voor capaciteiten je had, en ook geen getal.
Een tijdje geleden heeft mijn vader me alles verteld over die testen in groep 2, en over de keuzes van speciale scholen en versnellen, en hij gaat binnenkort de testuitslag voor me opzoeken (we zijn nu in de verhuizing dus het is een zooi

). Ik wil me opzich nog wel een keer laten testen, gewoon om te kijken wat het nu eigenlijk is, want ik denk niet dat online testen alles zeggen (hoewel ze natuurlijk wel een indicatie geven). Ik weet niet precies van hoe oud je bij Mensa mag, maar ik krijg iig een brief van ze thuis na de IQ test die ik daar online gemaakt heb, misschien ga ik daar wel een test doen.
Anyway: als je het niet zeker weet dat je het wilt weten dan zou ik het niet doen, maar voor jezelf kan het een hele opluchting zijn om het te weten. Veel succes ermee!