Geplaatst op 11-11-2005 om 00:27
ik heb heel lang "geslapen" waardoor ik niet veel snap van sociaal gedrag ...
op school had toch vrij veel vrienden of ik praatte dan toch met een heleboel mensen tot wanneer ik in het middelbaar ben terechtgekomen. Toen heb ik bewust besloten mijn ogen te sluiten wat ik dom vind maar 't valt ook wel te begrijpen.
Wat betreft die mensen in het middelbaar; ik denk niet dat ik toen wel begrepen werd al ging ik met veel meer mensen van de klas om.
Volgens mij heb ik dan nu een werkelijke sociale leeftijd die niet veel hoger ligt dan dat(12jaar ofzo), naast een gefakte waarin ik soms lijk alsof ik veel ouder ben.
Ik ben blij dat ik van dat fake omhulsel verlost ben, maar daardoor heb ik nu een probleem, namelijk dat ik me pas sinds kort terug echt bewust ben van mijn echte gevoelens en emoties of gewoonweg mijn werkelijke zelf.
Logischerwijze heb ik dan nu een achterstand van zo een 8jaar. Zolang ben ik dus alleen maar defensief geweest tegen mijn moeder en heb ik op veel te rationele wijze met vrienden gepraat/ andere mensen/
Mijn vraag is nu hoelang dat duurt om die achterstand in te halen ?
Ik lach me echt te pletter met mijn eigen gedrag maar ik vind ook weer kut en t'is zo een warboel allemaal dat ik zou willen weten of er nog iemand daar ervaring mee heeft ?
Bedankt