Geplaatst op 6-1-2004 om 20:26
Ik heb het wel gezien en het was gewoon een bijeenraapsel van alle oude documentaires van de afgelopen tijd. Maar ja.
Wat ik het mooiste vond was zo'n meisje van ongeveer zestien ofzo die super kon viool spelen, die zei wat een genie volgens haar is: iemand die precies weet wat hij/zij wil en daar voor gaat.
Ik denk niet dat het synoniemen van elkaar zijn, maar toch mooi dat ze daar aan dacht als ze het over geni?n heeft. Maar ik denk dat hoogbegaafden toch wel eens (ironische knipoog) op dat gebied puntjes laten liggen: doorzettingsvermogen.
En weet je hoe ze baby's in de buik slimmer willen maken? door ze te laten discrimineren! Nou ja, verschillen laten zien dus (to discriminate). Bandjes van hartritmes.
En dan van die mensen die hun kinderen twintig jaar geleden mee hadden laten doen in zo'n "wij maken jullie kind wel ff hb!" instituut. Het meisje was advocaat geworden, de jongen bezig rabbi te worden (niet veel in beeld) en die andere jongen (vrijwel niet in beeld) ben ik al weer vergeten wat die deed. Oftewel: wat willen mensen toch? Stress! Stress = succes = geluk = dood.
Net zoiets als light cola = geen suiker maar apartaam = kankerverwekkend = beter voor je lijn. Onzin.
Mijn zusje (12) vroeg zondag waarom mensen eigenlijk leven, ze gaan toch wel dood. SHE has got a point. En ik? Ik ben weer eens ziek, griep dit keer, koorts al achter de rug, als ik hoest komen er stukjes long mee naar buiten. Bijna.