Geplaatst op 16-10-2006 om 12:53
De evolutie heeft geen achterliggend doel...het is geen persoon.... pff, als dat zo zou zijn zouden we helemaal tot aan onze oren in de shit zitten....
Oorlog is niet nuttig, kijk maar naar de natuur ... en daar bedoel ik dus de 'echte natuur' mee en dus zonder mensen... mensen zijn geen deel van de natuur.
Mensen hebben nog een aantal natuurlijke trekjes niet weten uit te bannen en een daarvan is 'terratorium'.. ieder dier heeft een bapaalde ruimte om zich heen waarin hij zich 'veilig voelt'... als twee katten elkaar niet mogen (maar wel kunnen uitstaat) kan het zijn dat ze ongeveer 60 centimeter van elkaar afzitten (volgens mij was het bij katten 60 centimeter, waat ik niet helemaal zeker) zitten ze dichterbij elkaar (tegen elkaar aan, of in een mandje) dan mogen ze elkaar wel... mensen zitten altijd met elkaar in 1 mandje... dat kan nooit lang goed gaan... plus dat daarbij de moderne-onnatuurlijke-geevolueerde menselijke trekjes kopen, zoals het willen van dingen die je niet nodig heb alleen maar omdat anderen het dan niet hebben.... en dus willen mensen (die het enigzins in hun bereik hebben) zoveel mogelijk land/territorium.....
ik weet niet of ik nu afgedwaald ben (doe ik vaak), dus als je intresse hebt (in dit soort dingen) kijk dan even in mijn topic 'wereldvisie' (ook in filosofie), misschien heb je nog iets toe te voegen... of kritiek!
ps. mensen hevelen zichzelf veel te ver op... (bevrijdingsdag reclame kritiek) vrijheid is geen mensenwerk... oorlog is!