Geplaatst op 12-12-2003 om 08:42
Kijk. Mensen maken fouten. Ik ook vanmiddag op mn eerste schoolexamens. Maar het gaat hier om het koningshuis. Blijkbaar wordt dat in stand gehouden en dan is het enig echte belang het volgende: de invloed die de koning/koningin heeft moet niet be?nvloed worden door een "slechte" invloed. Ik geloof niet in slechte invloeden of slechte mensen, maar oke.
Toch is dit in het verleden nogal eens gebeurt in het koningshuis. Kijk bijvoorbeeld naar volgens mij was het Juliana die een verzorgster of persoonlijke assistente had of id die haar zoveel be?nvloedde dat juliana opeens tegen oorlog werd, tegen geweld. Dat was een schande! Grote rellen enzo. Blijkbaar had Juliana dat in een internationale toespraak gezegd, nou, dat kon dus niet. (Ik snap het niet helemaal, maar oke.) Invloeden zijn er toch wel. Maar moet je dat weren?
Als iets vanuit liefde gebeurt kan het volgens mij niet fout zijn. En Willem-Alexander, laat hem toch lekker grapjes maken met de journalisten en lekker informeel doen. Nederland stort niet in elkaar als het koningshuis zou vallen. Of wel, maar dan zou het toch wel instorten. Laat ze gewoon lekker leven, hun dingetje doen enzo. Vinden ze blijkbaar leuk.
Wat ik wel belachelijk vind is van die groepjes mensen die fan zijn van het vriendinnetje van Alexander. Belachelijk! Er bestaat naar verluidt nog steeds een Emely-kliek. Wat ik wel een slechte zaak vind is dat Maxamima koningin mag worden en Claus nooit koning was. Belachelijk! Het eerste kind mag dan wel op de troon komen, maar een koning is nog wel altijd hoger dan een koningin. Daar gaat de emancipatie, hoewel dat soms ook veels te ver gaat.
Tot zover dit blablabla. Wel leuk om er eens over na te denken. Ik denk nooit na over het koningshuis of dergelijken, Niet interessant. Dacht ik.

(Wel rot voor de Belgen onder ons die hier niks mee hebben.)